Några ord innan tolvslaget

Kom nyss hem från festen, blev tidigt för mig då Elmo var ensam hemma och jag själv var dålig i magen. Jag har typ alla fel som finns.
Här regnar det som sjutton, får hoppas att det är finare imorgon, tänkte rida på lill skruttis då. Idag har jag varit och skrivit kontrakt för stallplatsen. Fifas islandskompis har redan flyttat dit, en mörk kraftig fyra årig liten dam :) Vad jag längtar!

Ska bli himla intressant den 5:e september då vi far till Inge-björn igen och kollar/behandlar ryggen på frösö gård. Nu när hon börjar kännas så fin.

Imorgon ska jag nog ta och träna på att lyfta hennes ben igen, hon kan inte hålla på att tjura på det här viset. Ja menar när jag fick hem henne ville hon inte heller att man höll i benen så värst länge (tränade då på detta) men då blev hon inte tokig som hon blir nu, tar man upp ett framben kan hon hoppa på tre ben framåt, detta har hänt efter nya hovslagaren så det känns lite tråkigt faktiskt, vill inte skylla på han utan berättar bara att det har hänt precis efter vi började med den metoden. Hon kanske behöver en hårdare hand? Hon kanske måste få en utskällning när hon gör som hon gör? Det är annat med Bitter, hans ben kan man lägga på en pall han rör inte en fena, världens snällaste häst!

Ne nu ska jag sova. Svarar på era kommentarer imorgon :D!

Linda





Kommentarer
Natalie

jag hade nog också som du säger. testat att bli lite arg för det är inte okej beteende , Amex gjorde också så i början men jag höjde rösten åt honom ordentligt en gång, sen dess står han som ett ljus vid kratsning av hovarna :D

2011-08-21 @ 09:09:15
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se



Mikaela

Kan det inte hänga ihop med att hon blir bättre i ryggen då? Hon börjar använda ryggen på ett sätt som hon inte är van vid och då blir det jobbigt? Men självklart måste hon ju kunna hålla upp fötterna.

2011-08-21 @ 12:02:23
URL: http://svippostina.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?