Ingen hovslagare- lite tricks istället!

Hovslagaren kunde inte komma, hade åkt på någon magsjuka. Så det var ju synd, känner mig lite stressad då båda hästarnas fötter är långa. På måndag är det dags för veterinären igen och blir Fifa behandlad får inte benen röras på tio dagar, alltså ska dom vänta i två veckor till? Suck.

Jaja jag tog ut skruttfisen och tränade lite spansk skritt igen. Jag tränar så korta stunder jämt så hon hinner ju aldrig lessna. Jag kan säga att så fort jag tog fram spöet for ena benet rakt upp i luften! Hoppsan! Under tiden vi tränade lyfte hon benen fram och tillbaka, högt! Haha vadå lättlärd? Detta är tredje gången. Blir lite nervös att jag skall ångra detta, jag kommer nog få en hel del hyss från damens sida :P

Tänkte kanske visa en film sedan när vi tränar!

Linda






Kommentarer
Frida :)

Hej!

kan inte du skriva ett inlägg om varför du tycker om islandshästar?:)

2011-08-02 @ 17:12:07



Frida

Vad tråkigt! Min hovslagare brukar kunna komma ganska snabbt efter att man ringer, och hittills har han aldrig fått förhinder :) Men sjuka kan ju alla bli.



Svar: Det är ju det, men det är väldigt jobbigt när han får stora isbitar i pälsen och låter som en juldekoration :p

2011-08-02 @ 17:48:52
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Jenny

Duktig hon är! Jag skulle vilja lära Rósa något trick också, men hittills har jag inte orkat ta tag i saken och börjat...

2011-08-02 @ 21:14:52
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?