Körtur i snökaos!

Ikväll tog jag en körtur med Fifan. Jag såg fasen ingenting för det snöade massor och var becksvart på de sträckor där gatubelysning inte fanns samtidigt som kylan slog mig i ansiktet. Och mitt gulletroll längst fram var ovanligt pigg! Oplogat var det också. Och eftersom jag knappt såg något för snön så fastnade pisken i svansen på pålla, som på det trodde att vi skulle gasa på ännu mer fast jag redan innan ville få ner farten, och på det höll vi på att köra ner i diket också, för där matte svänger där går vi även om det skulle vara ett stup! Så det blev minst sagt en rolig kaostur haha.
 
Imörra blir det en tur mot Ljungaverk till Lina där Fifan ska få övernatta. Hon ska nämligen lånas ut på en långtur dagen efter som de har för några ridelever, jag lånar gärna ut silverfläck, hon behöver röra på sig! Och jag kan med trygghet lämna över henne, både för att jag litar på Lina och främst att jag litar på min häst som är så otroligt snäll <3 Ikväll ska hon få sova inne min prinsessa.
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?