Töltens utveckling

Det har hänt en hel del med Kaeras tölt, nu har hon börjat fatta den samsidiga rörelsen allt bättre och bjuder faktiskt till tölten själv. Så vi är på god väg. Jag tänkte att jag skulle visa lite utvecklings filmer på just tölten så får ni se hur den har utvecklats i dagsläget. Alla tre filmer är från träning med Lina.
 
Här är vårt allra första försök på tölt
 
 
Här provar vi på tölt igen två dagar senare 
 
 
Efter detta får hon två månaders vila. Och så såhär ser tölten ut idag, efter ca två veckors ridning.
 
 





Kommentarer
Ida klausner

Så fina ni är, de har ju hänt jättemycket! :)

Svar: Åh tack vad snälla du :)
mittangsull.blogg.se

2016-03-21 @ 14:44:26
URL: http://idaklausner.blogg.se



Ina

Jag var riktigt imponerad av henne på tävlingen i helgen! Trodde inte att ni skulle kommit så långt på så kort tid! Vad ni är duktiga! :) behöver bara tänka lite mer framåt, hon blir nog en toppenfin ridhäst!

Svar: Nämen :) Nu blev jag nyfiken vem du är ^^`? Tack så mycket det är roligt att höra :D
mittangsull.blogg.se

2016-03-22 @ 17:38:42



Bettinas islandshäst

Kul med filmer! Härligt att se ert arbete.

Svar: Tack vad kul att du tycker det :)! Och fler filmer blir det:)
mittangsull.blogg.se

2016-03-25 @ 09:39:24
URL: http://bettinasislandshast.blogspot.se



Katie

Fint! Jag håller också på att jobba upp tölten hos min isis. Nu är han åtta år i maj men han är sent inriden, jag började att rida honom när han var 6 år. Jag har själv ridit in och utbildat honom.
Han har varit väldigt vinglig då han har långa ben, han är 150 cm i mankhöjd så han är hög och ja, långa ben ;-) Så tölten har varit lite jobbig men den börjar att komma på riktigt nu =D

2016-04-04 @ 11:21:04
URL: http://novembermedn.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?