Linnéa blev sämre..

Inatt blev Linnéa sämre. Hon fick 40,4 i feber. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen där man rådde att avvakta eventuell resa till akuten. Istället skulle jag försöka ge henne vatten, klä av henne av svalkande syfte och ge mer Alvedon. Sagt och gjort sedan var det bara att vänta innan nästa tempning. Min lilla fina flicka, hon var kokhet alltså, men trots den höga febern så var hon ändå på bra humör, så bra som hon kunde vara på i alla fall. Det var inte så att hon grinade och var helt knäckt men hon var såklart gnällig och ville vara väldigt nära mig <3 Efter ett tag så tog jag tempen igen och den hade faktiskt gått ner lite, så jag la prinsessan bredvid mig i vår säng för att försöka somna. Några timmar senare vaknade hon och ville ha mat, då hade tempen återigen gått ner, men hon var fortfarande väldigt varm.
 
Sedan har hon varit lite kinkig till och från hela dagen trots att febern försvann. Vi har hållit oss inne och bara tagit det lugnt. Att sova lunch var det inte på tal om, jag gav upp efter 1,5 timme. Och vid läggdags så var hon hysterisk och det slutade med att jag lade mig bredvid henne i vår säng tills hon somnat. Hon HAR varit lite såhär när hon ska sova den senaste tiden. Det är några gånger som jag fått lägga mig bredvid henne i våran säng då hon varit så himla ledsen och jag vill ju verkligen inte att detta ska bli till en vana, hon som hade så lätt att somna själv förut. Tycker inte om när lillan blir så ledsen..
 
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?