Fifan

Fifan har fått kommit ut ett par gånger nu, men så blev det halt och tiden försvann. Så nu har hon stått i en vecka, fan! Och magen tycker jag ser ut som en boll, men hon är förjävla söt min silverfläck. Sötare och ulligare ansikte på en häst finns inte. Hon har enormt med päls den där hästen och det gör väl att hon ser ännu större ut!
 
Hennes länd krånglar fortfarande och det är ganska tröttsamt. Den kommer väl alltid vara stökig och värst är ju när hon inte hålls igång. Hon måste jobba och träna för att bli bra, och just nu känner jag att det inte är så bra. Jag måste nog ta och kursa lite för Lina, få lite hjälp. Sedan är det ju bara is överallt så hästarna går ju på tå, det gör inte saken bättre, onödiga spänningar. Nu längtar jag till våren, är så trött på den här isiga regniga vintern, usch! Så ja, jag drar mig lite för att gå ut och rida, det är inte bara, speciellt inte med en häst som har det lite jobbigt med en muskel och som måste underhållas regelbundet. Det är så trist att hon ska ha det där problemet, fina lilla häst.
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?