Fifa

En önskan om uppdatering hur det är med Fifan har jag fått, så den kommer här.
 
Min lilla trulls Fifa. Hon är minst sagt rund och go nu, dock tror jag det är mest mage. De sväller ju upp så lätt när de bara står, för mycket mat får dom ju inte. Kaera är superfin i sitt hull just nu men jag har ju inte direkt ridit henne hårt, med den typen av ridning skulle Fifa aldrig gå ner i vikt, hon behöver svettas och röra på sig dubbelt så mycket om det ska hända något. Det är lite jobbigt med en häst som har så svårt att gå ner i vikt. 
 
Mitt mål med Fifa är som sagt att få till hennes hull. Jag kommer mest rida ut och köra. Nu har vi ju en fyrhjuling här på gården så jag skulle ju kunna ha henne som handhäst efter den. Ja det finns några alternativ att välja bland. Sedan får vi se hur det blir till våren, hur tiden och motivationen räcker till. Kaera är ju prio ett men jag vill gärna kunna fortsätta hålla igång Fifan också.
 
När jag tänker tillbaka på Fifan och min tid gör det lite ont i hjärtat. Det känns som att jag har svikit henne nu när jag har Kaera också och som dessutom verkligen är drömhästen! Fifa och jag har upplevt så fantastiskt mycket tillsammans, vi har verkligen gjort.. allt. Jag älskar den där hästen. Därför känns det som att jag har svikit henne när jag bara tar ut Kaera hela tiden och ser verkligen en ljus framtid med henne. Och Kaera ÄR roligare att rida, det är så mycket mer häst, mer Power, och det känns mäktigare att rida henne, när man sedan sätter sig på Fifa känns det så.. löjligt? Nej det är kanske fel ordval men mer puttinutti. Det är ju en enorm skillnad på de här hästarnas rörelser och framför allt förutsättningar. Och där känner jag mig ÄNNU mer som värsta bedragaren, men jag älskar ju inte Fifa mindre för det, men jag har funnit en häst som passar mig bättre för mina mål och utveckling. Jag hoppas Linnéa får intresse att rida, då skulle Fifa bli en perfekt första häst!
 
Imorgon ska busfröet skos. Jag hoppas hovslagaren tar sig hit för regnet har vräkt ner i flera dagar och jag kan lova att det är blankis på alla vägar. Vi får hålla tummarna. Två månaders enbart fokus på silverfläck.
 
 





Kommentarer
a n n i k a

Söt!

2015-12-21 @ 16:43:19
URL: http://blogofphoto.webblogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?