Åtta månader

Igår blev Linnéa åtta månader. En månad till och tiden har gått lika långt som jag hade henne i magen, otroligt. Jag måste säga att graviditeten tog mycket längre tid, men det var då en bra spännande period, man visste inte vad man hade framför sig mer än en enorm kärlek.
 
Linnéa kan idag:
 
* Sitta själv, luta sig framåt åt alla håll för att plocka saker
* Hålla i två saker samtidigt och slå dom ihop
* Sätta sig upp själv om hon får hålla i någons händer
* Följer en snabbt och enkelt med gåstolen
* Har börjat springa i gåstolen
* Öppna lådor och plocka ur saker
* Lyssnar till sitt namn och kommer om man ropar
* Har smått börjat (på vinglande ben) gå om man håller i armarna
* Kan ta "mat" själv med handen och äta
* Blir förbannad om hon inte får som hon vill
* Ser skillnad på saker (exempelvis mobilen som är helig)
* Ropa åt oss
 
Sov rutinerna
 
Linnéa sover lunch max 1 - 1,5 timme som var 4 - 6 timmar för några månader sedan. Hon sover en gång om dagen förut var det tre. Hon lägger sig åtta på kvällen och kliver upp nio halv tio på morgon. Hon är nu i en period då hon många gånger har svårt att somna själv, vilket resulterar att jag får ligga bredvid henne i vår säng tills hon somnar, för att sedan lyfta över till hennes egna säng.
 
Mat rutinerna
 
Äter ersättning klockan 04.30 - 07.00 . Äter gröt kring 10.00. Fikar någon frukt/ fruktpuré och majskrok/rån kring 12.00. Äter ersättning kring 13.30 - 14.00. Äter mat på burk (få smaker då hon är kräsen än) kring 17.00-18.00. Äter ersättning strax innan 20.00.
 
 
 
 





Kommentarer
Lena

Så roligt att läsa vad din lilla kan! Min dotter blir åtta månader prick på julafton. Brukar också skriva små uppdateringar så att man kommer ihåg när hon lärde sig saker och ting :)

Svar: Ja men det är ju smart :D Jag har ju en bok mitt första år, men jag har inte använt den, lite synd =/
mittangsull.blogg.se

2015-12-08 @ 22:23:47
URL: http://lenakronvald.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?