Magbilder morgon/kväll v.16

Tänkte jag skulle visa magen från morgon och kväll, det är en ganska stor skillnad. På morgonen är den väl i den storlek den är som naturligt, sedan under dagen så sväller den upp mer och mot kvällen är den betydligt större. Detta är lite komiskt när gravida personer kring de första graviditetsveckorna påstår sig ha fått en bebismage, de kan vara i vecka 8-9 och ha en rejäl kula, men många gånger är magen bara väldigt uppblåst vilket är ett vanligt symptom då tarmarna slappnar av mer och man kan få mer gaser. Och visst det är ju individuellt, en del får mage mycket tidigare, men många gånger tror jag man inbillar sig eftersom det är så pass tidigt, när man dessutom ser alla magbilder veckovis och så kan magen vara mindre någon vecka längre fram, jaha krympte bebisen då eller? Eller dessa människor som sägs känna bebisen hjärtljud under vecka 10.. whaaat? Och hur bebisen sparkar redan då... ja jag ska väl inte yttra mig jag är ingen expert på graviditet men jävligt påläst och inte fan kan man väl känna barnets hjärtljud när den är liten som ett hallon?? Det är tarmar och luft och hela kittet som rör sig och låter :P
 
Nu har jag ju fått liten liten mage, men den har inte börjat synas förren nu tycker jag, i vecka 16. Annars har jag varit helt platt.
 
 
Nu letade jag efter en exempelbild, fann denna på google så jag vet inte alls vem tjejen är och vill inte hänga ut någon, men jag tänkte jag skulle visa en bild på hur jag menar. Om man kollar på magen från vecka 9 och bak så ser ju magen betydligt rundare ut än de närmsta veckorna efter vecka 9. Jämför vecka 9 med 10. Vecka 9 ser ju nästan lika stor ut som vecka 20 eller hur? Och man ser på väldigt många bilder hur magen ser större ut i en tidigare vecka än de framför. Man luras väldigt av magens uppblåsthet.
 
 





Kommentarer
Agnetha

Vissa saker är så olika. med graviditet 2, med Lu, hade jag nästan lila stor mage som i v17-18 med Li!! och det var en bebismage. En av mina kollegor frågade rakt ut om jag var gravid trots att jag försökte dölja det. Inte ovanligt vid andra grav. Jag hadr ju nyss varit gravud också...
Första rörelserna kände jag i v 17 tror jag, med Li vilket ju är tidigt, men det gick inte att ta miste. ;) kändes som en liten fisk som
gjorde frivolt. Kände vid två tillfällen unde ett par veckor sen bara ökade det. Alla barn är olika och det märks i magen också... ;) mysigt!!

Svar: Ja de säger ju att man ser magen tydligare om man redan har ett barn sedan tidigare. Och att känna rörelser i vecka 17 är ju inte så hemskt tidigt heller :) Finns dom som känner i vecka 15 till och med, men när man börjar surra om vecka 10 och under det.. då tror jag man är ute och cyklar :p Undra när jag kommer känna, säkert sent :P Men det kommer vara så uuuunderbart och det är ju inte så långt ifrån nu heller förrän man kan känna nån spark <3 ååååh.. hoppas bara bebis e frisk :( ja är så orolig, tänker "såklart den har nå hjärnfel eller nått" huh då skulle jag bryta ihop.
mittangsull.blogg.se

2014-10-13 @ 10:07:49



Agnetha

men koncentration! Vid v 12 med Lu lila mage som
med Li i v 17-18

2014-10-13 @ 10:08:48



Agnetha

och: din mage är så gullig! ;-)) är jättespännande att följa din graviditet!

Svar: Haha gullig ;) Hoppas ja slipper foglossning och sånt tok!
mittangsull.blogg.se

2014-10-13 @ 10:09:26



lina

Min mage svällde något enormt på kvällarna i början, såg ut som att jag var i 20:e veckan :D

Svar: Ja samma här, man kände sig som en ballong :P!! Ochjag blir mer uppsvälld när jag duschar, alldeles som att kroppen tycker det är så skönt med varm vattnet att magen spänner ut sig extra.. har det varit så för dig nån gång?
mittangsull.blogg.se

2014-10-13 @ 10:59:02



Agnetha

Klart att bebis är frisk dummer! <3 Det
blir skönt efter UL då kan man släppa mycket-
jag gjorde det iallafall. <3

Svar: Usch, hoppas hoppas hoppas.. ja kommer vara svimfärdig när ja lägger mig ner där..huuuh
mittangsull.blogg.se

2014-10-14 @ 09:00:05




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?