Kärlek, det är vad det är!

Haha jag är världens nörd alltså. VÄRLDENS NÖRD. Har jag någonsin sagt vad jag älskar mina hästar? Haha ja folk (i varje fall inte djurmänniskor) må ju tycka att man är något sne i huvudet, men guuuuud vad jag lever när jag är med mina hästar, OCH min älskade lurviga hund som alltid ska mysa med mammsen.
 
Jag kan inte leva utan dom, nej nej nej, det går INTE, aldrig. Fy sjutton, djur, hästar, är ju livet, nej jag ska rätta mig, islandshästar är ju livet, oh gosch, jag har valt helt rätt. Ja.. jag har nyss haft en mysstund med dom okej, jag erkänner, det är därför jag är lite extra kär. Men när jag kan ha min silverfis lös som följer mig och leker vid min sida när vi ska bege oss tillbaka till hagen, och när min minsting blåser mig så försiktigt och så kärleksfullt på min kind - ja dom kan sina trick för att fånga mig kan jag säga.
 
Jag får bara en finare och finare kontakt med Fifa, det är som att vi förstår varandra bättre och bättre (hah och ja vi har fortfarande våra fjolliga tjej-tjafs, vem har inte det, sist bet jag henne i mulen hahaha ;) Men alltså, hon är en riktig rolig häst att umgås med, så mycket bus och inteligens. Och så har vi Kaera, hallå är jag i en dröm eller? Hon är helt magisk, den hästen, DEN hästen är ju för bra för att vara sann. Hon och jag vi finner varandra ju mer tiden går, och det behövs inget mer än att säja hej i hagen. En sådan positiv, trevlig och glad liten unghäst har jag, hon kommer bli riktigt riktigt rolig att jobba med i framtiden. Hon är så, försiktig, och då menar jag inte att hon är osäker eller skygg, hon är tryggheten själv bara det att hon vet hur man beter sig och hon är så ödmjuk som man kan bli. Hon kommer fram, frågar om hon får, och sedan försiktigt ger en lätt kontakt mellan vora nosar och blåser sådär försynt och varmt, riktigt gosigt och kärleksfullt, jag blåser varmt lätt tillbaka, lika kärleksfullt som hon, och hon börjar humma sådär trevligt och mysigt - ah, höjdpunkten på dagen! Fifan min älskade lilla silverfis hon hade förmodligen slemmat ner mig, råkat krocka lite med min näsa, kanske nafsat i den till och med (och då jäklans hade ja nafsat tillbaka gosse!!) och helst velat hoppat upp i famnen, jag har två helt underbara kärleksfulla tjejer men så himla olika. Jag bara älskar det :)
 
Aaaah, ännu ett sånt där onödigt pladdertjadder inlägg från mig, bara gulligull och fjollifjoll ^^ Skärpning Linda!!
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?