Efter mycket om och men

Vad jag har funderat och funderat, fram och tillbaka på hur ja ska göra med Kaera i sommar, men nu känns det faktiskt som att jag har bestämt mig, hon blir hemma. Nej men ja känner mig väldigt osäker att skicka iväg henne på unghästbete. För det första är hon en olycksfågel, vet inte hur många gånger den hästen gjort sig illa eller varit nära på. Dessutom vet ja inte riktigt hur hon reagerar på knotten här uppe egentligen när hon är van vid att gå på allvaret. Det är ju alltid en risk när man släpper iväg dom på bete, mycket kan hända i en flock och jag har ingen lust med att de ringer mig och säger att min hästs ben är avsparkat. Jag tror inte det blir så tokigt att hon får gå här hemma på vårat sommarbete. Hon har ju fått gått med en flock unghästar förut så det kanske inte gör så mycket att hon blir hemma. Nej, jag tror det blir bra, då har jag full koll på henne, behöver inte oroa mig alls, dessutom kostar det någon tusenlapp i månaden att skicka iväg dom, så det blir ju dessutom billigare att ha hemma, men som sagt främst för att jag är lite nojig. Fröken får bli hemma.
 
 
 
 





Kommentarer
erica

Jag är tvärtom jag tänkte skicka iväg Solis men cet inte vart man kan skicka? Har du nå tips?

Svar: Ja det finns ju ett ställe i Jämtland där Lina skickade iväg Gjafar. Minns inte riktigt vad dom hette nu igen :S
mittangsull.blogg.se

2014-03-09 @ 18:13:18
URL: http://solliljans.blogg.se



erica

Ok synd..

2014-03-09 @ 19:50:46
URL: http://solliljans.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?