Tappar tänder

Fröken pöken mini bus ser förjävlig ut i munnen, hah! Nu börjar hon tappa tänder. Jag har sett två till unghästar som har sett lika ful ut i munnen när de har varit dags att tappa så jag blir inte orolig faktiskt, men det är inte vackert. Det är liksom som om tänderna halveras eller att det växer tänder framför. Jag har inga egna bilder men fann en på google.
 
Såhär förjävligt kan det se ut i en unghästs mun. På den här bilden är det en unghäst som precis varit hos tandläkaren. En helt normal unghästmun. Den blodiga tanden till höger är alltså den gamla tanden och skall snart tappas, medan den övre är den nya som kommer fram och samma på andra sidan. Det ser lite freak ut men man behöver inte oroas om man möter den här synen, de ska tydligen se lite freak ut ;) Hade jag inte vetat om detta innan hade jag nog blivit rätt orolig!
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?