Vilka bloggar läser jag?

Fick en förfrågan om jag kunde skriva om vilka bloggar jag läser, så absolut kan jag gör det. Ja alltså egentligen läser inte jag så många bloggar om jag ska vara ärlig, jag försöker hitta nya intressanta men tror inte jag har funnit någon som verkligen faller mig i smaken. De jag läser dock är:
 
Tyrashastar.se : Rik "kändis" med många dyra storhästar som satsar på hoppning. bra sammanfattat. Det här är en tjej som bjuder på sig själv med lite skinn på näsan och vågar visa sitt rätta jag. Hon har inga problem att våga tycka och tänka lite annorlunda, våga visa misstag och fel eller våga yttra sig om "känsligare saker", hon vågar visa verkligheten helt enkelt, precis det jag gillar och som jag själv hela tiden försöker med min blogg. Livet är inte glammigt alla gånger. Dock får hon mycket skit för detta och det är inte lätt att lägga verkligheten framför folk, att man är inte perfekt och inte kan allt, man gör fel, säger fel och gör lite annorlunda saker. Jag tycker hon är stark och modig helt enkelt.
 
 
Ponnysanning.se : Hästnyheter, haha kan nog inte förklara det bättre än så. Intressanta blandade inlägg, man får reda på mycket som man kanske annars inte fått reda på. En blogg som uppdateras väldigt ofta, flera inlägg per dag vilket är tio tummar upp för mig. Jag gillar bloggar som uppdateras mycket. 
 
 
Isbitarna.se : En islandshästblogg om tre tjejor och deras hästar. Jag gillar den bloggen då det är så blandat och med mycket bilder. Bloggar som visar samma samma bilder eller få bilder tröttnar jag helt enkelt på, men på isbitarna får man alltid se något nytt. Favoriterna där är väl egentligen Josefine och Herkules som jag träffat irl, vi bor ju inte så långt ifrån varandra heller, norrlänningarna. Dessutom har hon gjort ett kanonjobb med sin häst, riktigt roligt och inspirerande att se deras resa. Nej jag gillar den bloggen helt enkelt, lättläst, rolig och glädjefylld!
 
 
Alexaka.blogg.se : Om Alexandra och hennes två fina islandshästar. Alexandra är en tjej med skinn på näsan. Hon är rak på sak och väldigt ärlig. Här har vi ytterligare en modig tjej som vågar stå för det hon gör och tycker och lägger verkligheten framför oss. Så vill man ha en blogg med lite krydda, lite het krydda då är Alexandra något!
 
 
Wildhoofbeats.blogg.se : Om Yrsa och hennes islandshäst (jag aldrig lär mig namnet på). Fina bilder, trevlig text och bara en mysig atmosfär i hennes blogg. Hennes häst är dessutom unghäst vilket lockar lite extra. Det är alltid lika roligt att läsa och följa andra som "är i samma situation" som en annan. Det är dessutom Yrsa som har skapat min bloggdesign. Så detta är en liten mildare kryddad blogg, en fin kryddad, motsatsen till alexaka kanske. 
 
 
Minfux.blogg.se Om Josefine och hennes ridtravare Bellie. Detta är den första bloggen jag började följa som var för flera år sedan. Josefine är också en tjej med mycket skinn på näsan, tuff med lite humör och som vågar yttra sig, kanske för att även hon bor i närheten och är en norrlänning ;) Hon är också en person som visar hur verkligheten ser ut och är inte rädd för att visa båda sidorna. Hon är en som publicerar mycket filmer (hoppning/dressyr) samt bilder. Jag känner igen mig själv i henne. Hon har gjort en otrolig resa med sin häst!
 
 
 
Ja, det är väl dom jag kollar varje dag. Sedan kan jag kika in på andra bloggar lite nu och då, finns säkert en del jag glömmer bort emellanåt, men åt just dessa nämnda bloggar är jag väl en stammis.





Kommentarer
erica

Haha du missa ju min! :-) din bästis blogg måste jubvara den roligaste ju

Svar: Haha ja men du byter ju blogg hela tiden;så då gav jag fan it ;) haha
mittangsull.blogg.se

2014-04-23 @ 08:30:55
URL: http://isbrudarna.blogg.se



Nina Ragnarök

Tack snälla för länkningen, vi alla 3 följer nog dig mer eller mindre skulle jag våga påstå! Och vad kul med headern du hittat/valt! Nummer 2 i ordningen, upplagd våren 2010 så det var ett jäkla tag sen :D

Svar: Ja gillar den där headern ;)! Nog den bästa ni haft :D Eller ja det finns en till som är ganska lik den också som är väldigt fin!
mittangsull.blogg.se

2014-04-23 @ 09:30:28
URL: http://isbitarna.se



erica

Haha.. jo de har du rätt i..

2014-04-24 @ 11:21:13
URL: http://isbrudarna.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?