Rasp?

Jag tror Kaera har rasp på det benet som var skadat. Jag är nästan säker på det efter att ha undersökt lite noggrannare. Benet var ju rätt så fuktigt ett tag när hon gick med bandaget ute, vi hade väldigt regniga och fuktiga dagar, så någon form av svampbildning måste det ha blivit som sedan kanske utvecklats till rasp?
 
Märkte även ett kalare område under all hovskägg vilket det kunde bli av rasp. Hon har ju som sagt små sårskorpor lite här och där, de försöker jag peta bort så gott det fick, sedan tvättade jag hela benet noga med ljummet vatten och såpa. Det blir till att införskaffa klorhexidinschampo imorgon. Dock tycker jag inte benet ser så hemskt ut faktiskt, det kunde ha varit mycket värre så jag hoppas det går till sig snabbt.
 
 
 
 
 





Kommentarer
Agnetha

Åh finns det inte en sån där vansinnig dundersalva mot just det ... *funderar* ah, jag kommer inte på det. klippa rent hovskägget så det håller torrt?

Stretchar du Fifa? har för mig det.. kan du visa? jag skulle behöva stretcha sockerdjuret...

Svar: Åh men kommer du på så hojta :)!!!
Jo jag har stretchat Fifa jättemycket på olika sätt. Det finns både stretch självaste kroppen och för benmusklerna. Morotstricken är super för hela kroppen och speciellt om man själv inte orkar "dra i ben" hmm har haft nå inlägg om stretch men vart det finns:O??

Är det nå speciella muskler du tänker på eller hela alltet? :)
mittangsull.blogg.se

2013-10-13 @ 16:51:02
URL: http://agnethagothe.se



Agnetha

Åh finns det inte en sån där vansinnig dundersalva mot just det ... *funderar* ah, jag kommer inte på det. klippa rent hovskägget så det håller torrt?

Stretchar du Fifa? har för mig det.. kan du visa? jag skulle behöva stretcha sockerdjuret...

2013-10-13 @ 16:51:03
URL: http://agnethagothe.se



Agnetha

Åh finns det inte en sån där vansinnig dundersalva mot just det ... *funderar* ah, jag kommer inte på det. klippa rent hovskägget så det håller torrt?

Stretchar du Fifa? har för mig det.. kan du visa? jag skulle behöva stretcha sockerdjuret...

2013-10-13 @ 16:51:05
URL: http://agnethagothe.se



Agnetha

Oj vad jag spammade! :-o

2013-10-13 @ 16:51:25
URL: http://agnethagothe.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?