Projekt: Stall - Före

Det finns en ladugård ovanför vårat hus och bredvid våra sommarhagar som står tomt. Det finns mycket rum och utrymmen men speciellt ett utrymme jag varit så sugen att göra stall av. Dessa tankar har snurrat i ett par år men det var inte förren nu man tog sig i kragen och faktiskt frågade om man fick använda den delen. Jag fick ett JA. Vadå glad?! Mitt första stall! Jag har alltid haft hästarna utomhus och alltid gjort i ordning dom ute så det här var ju värsta lyxen!! Så projekt stall har påbörjats.
 
Jag har innan dessa första bilder redan rivit en massa trähoar som satt längs boxväggarna samt tagit ut plank och annat större skit som legat på golvet, men annars så är det precis i början. Dörren till höger är till stallet.
 
 
Såhär ser det ut när man kommer in, direkt till stallgången, den är hyfsat stor men mycket rat och skit.
 
 
Höger om stallgången
 
 
Till vänster om stallgången, där är det ju mest med rat, bort bort bort, kunde man ha hängare och hyllor istället för saker, samt foder tänkte jag.
 
 
Det finns nu två dörrar in till stallet, här är vänstra dörren och där finns en avlång gammal box, här har jag städat massa plank och annat rat från golvet samt rivit bort alla trähoar längs väggen.
 
 
 
Jag står fortfarande i den vänstra delen av stallet och fotar tvärsöver, alla blankor allting skall rivas!
 
 
Alla fyra fönster är sönder så rutor skall bytas ut och sättas dit galler samt måla karmarna
 
 
Så in till höger sidan av stallet, här har jag redan rivit en vägg, alltså öppningen mot boxen längst in.
 
 
 
Väggar skall målas och nya boxar skall byggas i bättre lösningar. Hela stallet är 36 kvadratmeter. Planen är att antingen göra en större box och två mindre eller två boxar på en gång och en del för utrymme av saker, jag har inte riktigt bestämt mig.
 
 
 
Dags att riiiiva!!!
 
 





Kommentarer
Elli

Så roligt :D

2013-06-03 @ 06:50:13



Ida Klausner

va roligt!! :)

2013-06-03 @ 08:52:07
URL: http://idaklausner.blogg.se



Linnea

Å vad kul att du tagit förebilder, så roligt att se projektet under dess gång! :D

2013-06-03 @ 10:51:25



Erika Pettersson

gud så kul att du fick ett ja och kan fixa dig ett eget stall! :D

2013-06-03 @ 13:02:40
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Victoria

Vad roligt att få göra som man vill. Hoppas du blir nöjd med det :)

2013-06-03 @ 19:43:15
URL: http://impalaa.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?