Hur gick det?

Meen! Dumma häst. Idag var hon jättefin ju. Åh jag ville ju att det skulle kännas så där trist som det gjort ett tag, nej men hua Fifa hon kunde trava så rent och fint idag hon och tölten den var ju bara sååå bra. Galopp fick jag in också, jaahaaapp, haha aja det är ju roligt när det är bra dagar men helst hade jag behövt Lina när det går sådär riktigt blaha som det faktiskt har gjort ett tag. Jag tyckte nog att de få travsteg jag tog på vägen mot plan också var fina, så jag borde väl redan där ha förstått att Fifa kommit tillbaka lite.
 
Nej nu ska jag inte klaga att det gick så bra, det är väl härligt. Min Fifa jobbade jättefint, tölten kändes så jämn och fin, Lina tycker att så fin tölt hon har nu har hon inte haft, så det var roligt att höra. Det svåraste idag var nog galoppen, hon har börja dykt och blir fyrtaktig, speciellt i höger galopp nu helt plötsligt. Ja höger var svårast, det hon har haft lättast för förut. Hon liksom drar in höger bog och blir överböjd, så det vi fick träna på idag var att försöka ställa henne utåt för att få fram högerbog och rulla fram galoppen, inte lätt men det kommer att hjälpa henne. Det är en hemläxa i alla gångarter, kontraställd. Vänstergaloppen har helt plötsligt blivit lättare och rundare i fattningarna. Det är som Lina säger, jag har vänt min häst, och det kan ju faktiskt också ses som positivt.
 
Linas ord tar jag på fullaste allvar, både det goda och mindre bra, inget är egentligen mindre bra utan det är bara tränarkritik som man vill höra för att ta sig framåt, men det beröm och det härliga man får höra av Lina om sin häst är ju bara sån musik i mina öron, när man verkligen har lyckats med sin häst och hon har utvecklats framåt till en "ny" häst, det känns bra i hjärtat. Lina brukar ofta säga "Det är så roligt att se den här hästen hur hon ändras" Aaah det är väl underbart som matte att få höra?
 
Nu är jag taaaagggaad till tusen tjoho vad kul, Efter passet med Fifa for jag till Lina och red med henne där, jag hade Sjöfn idag och tränade henne lite på åkern, jisses vilken häst, hon rör sig lika stort som en älg och är mjuk som smör, Vad törs man göra egentligen haha, men det är så nyttigt att rida andra hästar.
 
GLAD MATTE IDAG
 
 
 





Kommentarer
Erika

Förstår din tanke.
ibland vill man visa så här är det när de är dåligt för att visa o få hjälp då just när de är som sämst.

Men ändå roligt att Fifa kommit tillbaka o de gick bra. :)

2012-11-16 @ 14:38:23
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Jennifer

Du kommer till mig och rider någon dag också då ;) hihi

2012-11-16 @ 16:15:17
URL: http://jennifher.cybersite.nu/



Nina Liljedahl

Åååå ibland undrar jag varför jag köpt en islandshäst, jag kommer aldrig att klara av det där med alla gångarter....Det verkar ju så himla svårt. Det är faktiskt en av anledningarna till att jag inte varit så islandsfrälst förut. Men nu är jag verkligen islandsfrälst, hästarna är alldeles underbara, men hur ska jag klara det? Tur att det är ett tag kvar innan Silfrún ska ridas in ;)

2012-11-17 @ 01:23:50
URL: http://stallskogalund.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?