Haha stackarn!

Från Ericas blogg:
 
"Linda fråga om jag ville testa hoppa Fifa.. Och hmm, upp i sadeln.. Redan där var det ovant, vilken skön sadel haha! Okej Fifa var inte som jag trott hon skulle vara. Ne, det kändes som att rida en storhäst i liten förpackning stort steg jämnfört med Svala som trippar fram i jämnförelse!! Ja, nervös var man ju när man red Lindas häst med Lindas ögon på sig. Man vet liksom inte riktigt hur Linda rider och hur hon gör så ja jag vågade inprincip knappt röra i hästen hahaha.. vilket led väl inte till nå vidare resultat haha, grisepass å tjosn svejsan.. Ne fy man var nog för nervös. Hade man vågat ta för sig mer hade det kanske gått bättre men nee jag vågar inte ta i någon annans häst iaf inte om det är ngn som Linda som jag vet är noga med sin häst"
 
Haha men stackaren, jag är ju jävligt målmedveten, tränar regelbundet och intensivt, är skitnoga med Fifa och har höga krav på oss båda, siktar så långt vi kan, Erica får men för livet för detta hahah, stackarn. Inte förstör du min häst, och absolut inte av att bara testa henne, men jag förstår din känsla, jag är precis likadan med Linas Sjöfn, fy jag vågar inte göra nånting och brukar själv kommentera "jag vill inte förstöra din häst" haha visst är det konstigt det där, för att förstöra en häst krävs det en kontinuerlig längre tids ridning och riktigt dålig ridning, ändå blir man osäker och tror sig ska förstöra någon annans häst bara genom att rida en någon gång då och då. Fast jag kan väl förstå Erica, så jävla fjantig som jag är med Fifa, det är knappt någon alls får rida henne om de inte är Lina eller någon duktig tränare. Jag har ju satt min häst på en pedestal, satt på henne guldkronan, låst in henne i ett kassaskåp, satt laser runt om henne, larmat hagen, byggt dödliga fällor. Ja hon är det dyrbaraste jag har. Det är ingen som kommer våga peta på min häst ^^
 
Erica och Fifa mars 2012
 





Kommentarer
Frida

Svar: Vad bra, hur tyckte du det såg ut då? :)

Det är väldigt roligt när saker faller på plats så där, nu hoppas jag att det fortsätter göra det under våra lektioner. Och båda hästarna verkar tycka det är väldigt roligt att vara där så det gör det extra roligt :)


Hon är väl lite mer än 1,5 år nu så det är ett tag :) Hon är så go och har äntligen kommit över sin rädsla för andra människor än mig och Emil vilket är väldigt skönt.

2012-11-25 @ 20:29:01
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Erica

Ja, man får se det som en ära att rida din häst!! Jag tyckte det var väldigt roligt och prova liite iaf haha.. kunde väl gått bättre.. men har man ridit lite längre och slappna av så kanske det gått lite bättre iaf.. Men hon var rolig och rida speciellt hoppa, tyckte hon hoppa jättebra om man skiter i alla gångarter utan bara själva hoppningen!

2012-11-25 @ 20:46:49



Frida

Svar: Ja, det är verkligen bra. Han har börjat förstå vad jag vill och tar inte bara bettet och drar så fort man tar honom i munnen som han gjorde i början. Nu försöker han verkligen och tycker det är roligt, båda hästarna blir väldigt glada och pigga så fort vi går över vägen bort mot paddocken :)

Fast hon är fortfarande en liten katt :) Ibland är det lätt att vara efterklok. Hon har ju tidigare gömt sig under sängen i flera timmar när någon ringer på dörren eller hälsar på, men nu kan hon vara med och prata och gosa med de flesta. Hur mår mamman?

2012-11-25 @ 21:10:12
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Erika

Sv.
Ja nu är mitt mål nästa gång vi åker till ridhuset att ta fram bommar även där. :)
Ev ta ett litet skutt. ;D

Gör nog en sammanfattning i slutet av veckan hur allt gått oxå. :)

2012-11-25 @ 21:15:36
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Nina Liljedahl

Haha jag förstår precis ;)
Det känns ju alltid lustigt att rida en ny häst om man normalt sett bara rider sin egen. Om man dessutom vet med sig att man inte kan rida den lika bra som ägaren, då är det ju ännu värre. Fast å andra sidan så vet man ju att du inte skulle ha lånat ut henne om du var rädd för att det inte skulle gå bra.

2012-11-25 @ 21:38:52
URL: http://stallskogalund.blogg.se



Erika

SV:
Ja :D
Kul att du utmanat mig på rätt sätt.
Tror att jag ändrat inställning, nu vet jag att jag måste pressa mig själv och klara utmaningen. :)

Och de får mig o inte tveka lika mycket längre.
Även om jag spänner mig släpper jag efter på tyglarna o låter henne gå på så hon travar över.
Jag vet ju att hon lätt som en plätt travar över, men rädslan för att vi ska gå omkull, snubbla m.m. finns där i bak huvudet, konstigt va o vara rädd för en sån grej. :P

Raski snubblade omkull på plan mark i skritt för ett tag sedan.
så borde väl vara mera rädd för plan mark än bommar. ;D

2012-11-25 @ 22:00:45
URL: http://eriikapettersson.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?