Bra o dåligt

Red på plan idag, det är skiiiiilnad på tölten, nu paddlar och rör hon sig verkligen, härligt. Mene.. traven är ju skit och galoppen blev jag brydd på idag för det var första gången jag inte riktigt fick in galopp i höger varv, där brukar hon ju kunna galoppera runt och fint varv efter varv och nu fick jag inte ens in galoppen, så det gör ju såklart att en funderar, men men det är bara att kämpa vidare, kanske ska det vara såhär? Very down and very up. Trav tränade över bommar idag och det funkade kanon, ska ta och träna mer med bommar.
 
Jaaajaa haha man kan ju inte undgå att känna sig lite småtrist när det går som det går, men jag får väl vara nöjd med att hon är så sjukt mjuk i hela kroppen och att tölten funkar kalas, resten får vi väl kämpa oss igenom lite mer!
 





Kommentarer
pelli

Hur gammal är hon nu? :) Min häst fyllde fem i somras och hon galopperar endast i uppförsbackar... Hur har du gjort för att stärka Fifas galopp så bra? :) Jag har försökt att galoppera mycket osv men hon "stänger av" och bryter ned i trav så fort backen tar slut. Ibland går det med drivkraft från en annan häst framför men så kan man ju inte ha det haha! Tacksam för tips :D Kram

2012-11-06 @ 17:09:00
URL: http://pafyraaben.blogg.se



jessica Marcheline

blir alltid så glad när jag hittar bra hästbloggar, här kommer jag definitivt kika tillbaka :)

2012-11-06 @ 17:45:30
URL: http://xomarcheline.blogg.se/



Erika

Det är verkligen upp o ner ibland.
Men kämpa på så blir det säkert bättre. :)

2012-11-06 @ 18:59:27
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Karin Damberg

Har ju inga problem med traven på mina, de har väldigt stark trav båda två. Men det där med bommar är ju bra för att stärka både trav och galopp.
Jag jobbar mina mycket på volter också, både stora och små. Det stärker ju både gångarterna och hela hästen.
Har du testat att löslongera? Vi ar löslongerat mammas sto över bommar för att stärka hennes trav. =)

SV: Ja jag vet en gång när jag skulle rida en ponny på ridskola och bad om hjälp vid sadlingen för sadelgjorden räckte inte runt. Jag hade då sadlat som man ska. Tyckte att hon skulle ha en längre gjord, men tjejen som hjälpte mig sa att jag hade lagt sadeln för långt bak. Då frågade jag varför den skulle ligga så långt fram och fick svaret att den ska ligga där för att sadelgjorden ska räcka runt. Ja men varför inte ta en längre gjord? Nä det ska vara så. *suck*
Jag var 11 och kunde inte ta diskussionen, men tyckte synd om hästen som sprang med en tajt gjord precis bakom frambenet...

Ja man tycker ju att han ska veta hur man beter sig. Men han har tyvärr alltid varit så. Det är en stor procedur att få in en ny häst i flocken osv.
Allt pga honom. Det är så trist!
Ja det är obehagligt det där. Man är så maktlös!

2012-11-07 @ 00:18:55
URL: http://lilldamberg.wordpress.com



Julia

Rött är er grej också ;)

2012-11-07 @ 01:27:12
URL: http://ohjuliet.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?