Vill hylla några

Pedagogiska tränare- var finns dom? En filosofisk rubrik. Jag har tränat för sådana tränare och jag känner till en ytterligare som skall vara grymt bra. Bara av att ha sett dennes personlighet gör att jag vill fara dit direkt! Men kanonbra att ni kommer med tips, det kan man aldrig få för mycket av.

Några tränare som inte är tränare - Hmm hur lät det där? Jag menar förstås dom som inte har detta som yrke utan mer en fritidssyssla. Några såna vill jag hylla när vi ändå var på ämnet  :)


Lina. En otroligt trevlig, glad och lugn tjej. Hon har verkligen den där gåvan för hästar som inte alla har. Hon ser och känner det där lilla extra och man får alltid ett resultat vid varje träningstillfälle. Är otroligt mån om hästarna. Lyssnar till ryttaren och går efter dennes önskemål. Man känner sig alltid glad och lugn tillsammans med Lina. Hon har hästar och ridning på både fritiden och i arbete. Har tränat för en del toppryttare. Islandsryttare.

 

Lovisa. Vill nästan ge samma beskrivning som Lina. Lovisa är riktigt duktig, samma här lugn och trevlig. Läser av hästen i minsta detalj. Hon har stor erfarenhet i bagaget när det gäller både ridning och hantering av häst från marken. Hon går inte för fort fram och är väldigt noga med att sätta en bra grund. Samma här man får ett resultat vid varje träningstillfälle. Har tränat för många toppryttare. Westernryttare.

                                                           Bild lånad från Lovisas facebook.
                   

Verren. En av mina närmsta vänner och hon känner mig bäst av alla när det kommer till ridningen. Här har vi en tjej som verkligen får en att ändra sina tankar, mycket duktig i det pedagogiska lärandet (så ska hon ju bli lärare också). Det är inget dalt men ger beröm vid alla rättvisa stunder. Hon kan förklara i minsta detalj varför det är så varför vi gör si och så o.s.v. Har alltid sagt att hon skall satsa på att bli ridinstruktör men icke. Hon är den som förändrade min syn på ridning helt och verkligen lärde mig VAD ridning ÄR. Otroligt duktig på hästar och satsar högt inom ridsporten. Tränar regelbundet för toppryttare. Håller nu till i Skåne. Westernryttare.

                                                        Bild lånad från Verrens facebook
                               
Jag tror alla tre faktiskt kan få ta lite ur varandras beskrivning. Alla är otroligt duktiga och verkar satsa långt inom ridsporten. Verren känner jag och vet om mest :)

Varför tar jag inte hjälp av de här tjejerna lite oftare? Ja ska vi börja med Verren så svek hon och stack till skåne eftersom det finns större möjligheter att satsa på ridsporten där ^^ Lina och Lovisa som åtminstone bor kvar i området har jag större möjlighet att träna för. Dock har Fifa varit skadad den största perioden jag ägt henne så man har väl inte hunnit, samt att träningsplatsen och underlaget är inte den bästa under vintertid, ingen av dom har ridhus om jag säger så ^^ Dock skall jag verkligen försöka få mer hjälp av Lina när våren träder fram!

                                                                                 Linda






Kommentarer
Frida

Lina är verkligen duktig :)

2012-03-08 @ 10:21:59
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Erika

Hoppas du kan komma igång för Lina sen till våren. :)

2012-03-08 @ 11:07:11
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erica

Jag håller med dig både om lovisa och lina.. Dom är riktigt duktiga.. veronica vet jag inget om för jag har inte för henne :)

2012-03-08 @ 11:36:01
URL: http://minsvala.blogg.se/



tanja deimo

ev så går det nog att boka honom i ett ridhus dock så har det flesta ridhusen väldigt hårda ytor nu pga av kylan som varit. Men du ska få maddes telefon nr så kan du ringa och höra om det går att boka honom i ett ridhus här i östersund. Chansen finns att det går att ordna i ås. Men då vill jag följa med och kolla;)

2012-03-08 @ 15:30:16
URL: http://fillstastallet.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?