Börjar bli svårt

Nu börjar det bli svårt att rida Fifa. Hon är lätt och mjuk, har börjat få väldig fina gångarter, stark och väldigt balanserad, rikigt lyhörd och framåt. Hon har lätt att uföra vissa rörelsemoment och kan jobba på volten riktigt bra, ändå är det så svårt att rida henne nu. Hon känns nästan.. för mjuk. Hon liksom slingrar sig undan lite, hon är så smart min lilla häst. Kan man säga att hon har blivit stark nog att fuska? Jag vill nästan säga det.
 
När man väl får till det är det riktigt riktigt bra och jag flyyyyger på moln, men de gånger då ridningen blir svår är det faktiskt riktigt svårt, det är nu the hard times kommer, nu får jag verkligen vara noga och jobba henne ordentligt, ibland stanna upp och fundera varför det inte går och hur vi skall lösa det.  Nu har jag haft sån tur att jag haft Lina vid mina sida i flera dagar, då pekar och säger hon gärna vad som är fel och vad som behöver läggas till/korrigeras, men sådan snålskjuts kan jag ju inte få varje dag så det är väldigt viktigt att jag stannar upp och funderar, känner efter ordentligt, att nästan vara lite hårdare med henne, det krävs ännu mer från min sida nu. Nu orkar hon mer och förstår mer så det klart, då orkar hon fuska mer och förstår mer hur hon verkligen ska komma undan, lill fisen. Det är nu det blir lite utmaning.
 
Ridning är svåååårt men så uuunderbart :)
 





Kommentarer
Erika

Ridning är minsann ingen lätt grej.
Men du har ju en toppen tränare som hjälper dig så de där kommer du lösa. :)

Klart de fuskar säkert när de får chansen. ;)
De skulle jag oxå göra. ;D eller jag gör de.. av ren lathet i ridning osv.

Så tror hästarna med gör de.
Även om de har styrka osv att orka.

2012-07-18 @ 16:12:19
URL: http://eriikapettersson.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?