Good horse!

Arbetade på plan idag med skruvis. Hon är riktig rolig att jobba med nu för hon försöker verkligen göra vissa övningar själv innan jag bett om det, hon vill liksom göra något, samtidigt som jag känner att det säkert har blivit lite jobbigare nu, det brukar ju kunna bli det att man får en period där i mitten när man kommit igång med träningen som blir lite trög. Haha nu jävlar har hon till och med börja kicka när det blir jobbigt, sparkar lite bakut, tok fia!

Töltade på volt idag med både låg och högre form men focuserade mest på förflyttningar, korsa bak i skritt och tölt, det där har hon ju verkligen fått haj på nu, riktigt roligt faktiskt! Dock har hon börjat spännt sig lite (hon som aldrig spänner sig) så emellanåt fick jag låta henne gå med nosen i backen och slappna av, lite som belöning.

Red en liten omväg när vi skulle hem just för att rida ut lite, snuttan! Det var så mysigt och tölten var jättemys, märker dock att tölten blir mer power med viktbootsen vilket jag inte hade idag, vill inte använda dom för mycket. Traven sket vi i, jag testade den någon gång och den var dööööd och frytaktig, inte alls rolig, funderar på att tömköra henne i traven emellanåt, kan ju vara klokt, men som sagt man är ju kass på tömkörning. Fifa fick sträcka ut i snabb galopp ibland, så himla härligt, haha fast inte för min höft för helt plötsligt slängde hon sig åt sidan av någon anledning och jag vill lova att det kändes, uuuuh.

Ne vackert väder hade vi idag men det ser inte ljust ut för de kommande dagarna, synd.

                                                                                  Linda






Kommentarer
Erika

Aw vill oxå galoppera fort.. :D

Men om ett tag kan Raski med få sträcka ut.

Först ska vi ha sadel, och sen efter de börja trava igång lite.



Och sen lite små galopper.

För o sen bygga ännu mer fina muskler, haha.

Mycket små saker, men nödvändiga. :)

2012-04-18 @ 21:53:42
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



AgNetha

Det är säkert lite träningsvärk hon känner av. När de sänker huvudet så syret har de ryggen. :-)

Det är så himla roligt att läsa om er nu. Du är så ambitiös och duktig och det verkar Fifan också vara! :-*

Jag blir riktigt inspirerad! ;-))

2012-04-19 @ 06:46:06
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Jenny

Härligt du börjar hitta knapparna på henne =D

Kul å läsa om era framsteg efter några tunga månader av ovisshet å skada.

Ska ni ut på nån liten tävling i framtiden???

2012-04-19 @ 13:42:20
URL: http://backaskog.blogg.se/



malin

SV: hihi, tack!

hmm. han reds i ett halv år i skritt trav och galopp, sedan fick han vila. när jag köpte honom 2011 så hade han töltat lite mer i 1 halv år :)

2012-04-19 @ 14:29:27
URL: http://malinsjolander.com




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?