Får ingen ro

Jag har legat i sängen hela dagen och sovit. Det här tar på mina krafter vill jag lova. Jag kan inte roa mig på något vis, jag tänker på Fifa hela tiden. Ni är så peppande och gulliga, tyvärr känner jag ingen ork just nu att svara på alla kommentarer :( Jag orkar ingenting.

Jag har gått ut till Fifa, får ingen ro här inne. Jag lägger armarna och huvudet på hennes rygg, tänker och tänker. Frågar henne gång på gång vad det är för fel. Hon är så nyfiken och så glad när jag kommer och vill gärna vara med.

Det svåraste är att den slags ridhäst hon är passar mig så otroligt bra, hon har en enorm känslighet och är väldigt lyhörd till skillnad från de andra hästar jag ridit hitlls, hon har liksom lite MER av det. Visst kan det få med sig nackdelar, vet du inte vad du gör så kan hon bli istadig och helt låst men jag älskar sådana här hästar och därför passar hon mig som handen i handsken. Sedan är hon en sån nätt typ och väldigt mjuk och.. lätt, inte lätt att rida på det viset utan lätt i rörelser, steget, ja lätt och grymt lättlärd. Allt det där är borta nu.

Jag vet att hon kan bli en riktigt riktigt trevlig och fin ridhäst och det är ju detta som gör allt så himla jobbigt. Ska en sådan fin häst gå till spillo? Det är för jävligt, och bara sex år gammal, fy fan. Helt ärligt jag vill inte ha en annan häst. Jag tittade igenom alla sidor på hastnet under kategorin islandshäst (vadå lite att göra) - tror ni man blev sugen? Inte ett skvatt heller, ingen var Fifa. Man är knäpp.

Nu kommer jag i alla fall rida henne lite varje dag i hopp om att något kanske ska släppa? Men jag tror inte så mycket längre, jag vill inte ha för stora förhoppningar, jag har alltid haft sån otur med mitt hästliv och det lär inte ta slut med det här heller..



                                                                              

                                                                                   Linda






Kommentarer
Sanna

Kramar i massor till dig!

Men, hon lider ju inte Linda, det är ju nått att tänka på.



Det är du som lider för att hon ev inte kommer hålla som ridhäst, men hon lider ju inte av att vara hos dig, gå i hagen, bli ompysslad av dig en massa och gå promenader. :)

Hade hon haft olidligt ont hade hon inte sprallst iväg sådär som hon gjort på filmerna du lagt ut, lr som här om dagen när hon slet sig ifrån er :)



Många fina hästar blir aldrig nått annat en ett avelsto, å kanske är det Fifas grej, om ridning blir uteslutet?



Annars får du kanske ringa till en veterinärklinik och fundera på att röntga höfterna på henne? Kan ju vara värt att åka långt för att få veta menar jag. Å de finns ju massa underbara folk i vårt avlånga land som säkerligen skulle låta er övernatta om ni har väldigt långt till en klinik? :)

Kramar i massor!!

2011-12-26 @ 21:50:20
URL: http://alfakrulls.blogg.se/



Erika

Massa styrke kramar.

Tycker synd om dig. :(

2011-12-26 @ 22:56:48
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

Hua... Lider med dig :( KRAM!

2011-12-27 @ 12:52:42
URL: http://jen81.blogg.se/



Agnetha

Vet du Linda, nu har jag läst de sista inläggen som du skrivit och jag kommer bara att tänka på en sak:

"Man kan inte hindra att sorgens fåglar flyger över ens huvud men man kan hindra de att bygga bo där".



Jag fattar att du är JÄTTE orolig för Fifa och tusen tankar om framtiden och hur det kunde bli så här, men ingenting blir bättre av att du förgör dig själv fullständigt. Dessutom V E T du inte att det är kört ännu. Tänk om hon "bara" behöver lite mer vila och blir hur bra som helst sen?? Då har du suttit här och lidit för allt vad tygen håller helt i onödan.



Försök att skingra tankarna och slå inte så förbannat på dig själv. Om den tiden kommer så ska och kommer du att sörja - Men sluta plåga dig själv.



Sänder dig en stor varm kram och mång tankar!

2011-12-27 @ 14:25:45
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Alexandra

Hmmm jag vet inte om du skrivit förut vad själva felet är.. (Rätt ny läsare).

Men enligt de andra kommentarerna så har du inte kollat hos veterinär? Eller så missuppfattade jag helt. Vore ju bra annars om en vette kollade, det kanske inte alls är så allvarligt. :)

2011-12-27 @ 23:25:08
URL: http://alexaka.blogg.se/



Jenny

Det är verkligen hemskt, i synnerhet eftersom hon är så ung. Sådana här fel kan man hitta på 20+ åriga ridskolehästar, men inte på så unga och oförstörda töser som Fifa :(

2011-12-28 @ 20:48:48
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?