Det är inte fel att skrutta runt i skogen men....

Jag vill flytta Fifa nu på en gång, tillgång till bana, tillgång till stall, bättre möjligheter. Jag vill köpa mina nya ridkläder nu jag vill börja träna Fifa nu, jag vill lära känna nytt folk nu, jag vill utvecklas och bli bättre i ridningen nu, jag vill satsa mera nu, nu nu nu kan jag få det?

Nej lilla Linda du får minst vänta en månad till. Jag hatar att vänta. Men snacka om vilken stor förändring det kommer bli i mitt hästliv, jag kommer ha större möjligheter än jag någonsin haft, jag har nog inte haft så stora möjligheter, det här är en liten dröm faktiskt som blir sann..

Vissa får chansen till möjligheter rätt tidigt, andra får nöja sig med det som finns. Jag fick nöja mig med det jag hade utan att klaga men det är inte fel att tänka framåt och ha drömmar. Jag har stått och trampat på samma ställe ett bra tag, jag börjar bli rastlös. Jag tänker ta för mig nu och sikta spikrakt framåt. Varken jag eller hästen behöver knappast nå elitnivå, men det är inte fel att sikta så långt fram man kan, det är ju det som är det roliga, utvecklingen och jobbet tillsammans.

Jag älskar att skrutta runt i skogen med min lurvia häst, ta långa turer med fika i ryggsäcken, galoppera i all världens fart över en äng, men jag vill ha mera. Jag nöjer mig tyvärr inte bara med allt det där som också är så underbart, jag vill utvecklas och komma framåt och det tänker jag göra. Jag tänker satsa på mitt nya liv i härnösand. Vi ska komma framåt..

Linda






Kommentarer
Janina

Känner igen mig, noll tålamod.

Vad kul det ska bli att få se dig sätta igång på allvar. Det kommer bli så himla bra, tror jag :D

2011-08-16 @ 07:28:17
URL: http://jannefix.blogspot.com



Natalie

känner helt igen mig i den där lyckliga känslan över att kunna träna påriktigt, känner samma sak efter jag flyttade Amex =)

2011-08-16 @ 08:27:45
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se



Erika

Klart du ska ha mål. :)

De är ju bland de roligaste med hästar o ridning att få sätta upp mål som man vill uppnå.

Sen om de tar 6 månader eller 2 år är ju en annan sak.



SV:

Haha ja. ;P

Eller förut hata jag rosa, kunde inte tänka mig att ha de.

Men så köpte jag Raski så sa jag okej en rosa grimma är väl okej sen råkade de blir rosa schabrak, rosa benskydd, osv.. sen har de bara rullat på.

Och sen insåg jag att Raski passa väldigt bra i just rosa. ;)



Så får bli rosa i boxen med. :D

Alla andra har ju typ svart, blått..

Oftast ikea påsar, men vill ha en annan färg nu.

Har rosa foder hinkar, så nu vill jag ha rosa påsar.. :) o en hink i boxen

2011-08-16 @ 10:28:46
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Q med ridtravare i fokus!

sv:Efter knas blir det troligtvis inga mer hästar öht för min del.då lägger jag av.

mvh/Q

2011-08-16 @ 10:47:15
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se



Mikaela

Sv; ja han har riktigt fin trav, helt underbar att rida lätt i:) Hm det är min fd pojkväns kamera. Jag vet att det är en Nikon, system vet tyvärr inte vilken modell men han nämde att det var den "enklaste" modellen dom hade på expert.



Vad roligt att du är inspirerad och taggad till att börja träna:D Mitt dog lite i helgen när förra ägaren frågade om dom skulle sälja Oddi åt mig. Men han är ju inte till salu!!

2011-08-16 @ 11:22:36
URL: http://svippostina.blogg.se/



Q med ridtravare i fokus!

sv:Ska sanningen fram så blir jag helt dum i huvudet utan häst.Det var ju så knas ramlade in i mitt liv.Maken orkade inte med mig =P

Och det är samtidigt det som gör det så svårt.Jag är skyldig knas allt.För utan honom med handen på hjärtat hade jag inte levt i dag.Nu är det ju inte säkert att det är någonting öht egentligen utan det kan även vara så att jag är övernojjig så jag kommer avvakta och skritta honom fram tills gubben kommer hem på fredag .Han är ju van att se honom dagligen och då speciellt på morgonen då han är den som vanligtvis släpper ut dem.Så han kan just nu avgöra bättre än jag vad som är normalt eller inte.

i dag har jag kollat det där förbannade benet 4 ggr och klockan är inte ens lunch =O

mvh/Q

2011-08-16 @ 11:57:44
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se



Mikaela

Sv; Jo han är min. Men fick frågan av gamla ägaren om dom skulle hjälpa mig och sälja honom för att vi har fått motgångar i och med ryggen... Jag tömkör ju mest och skrittar honom enbart i paddock änså länge för att han fortfarande tror att han har ont och därmed blir spänd.

2011-08-16 @ 12:39:26
URL: http://svippostina.blogg.se/



Jenny

sv: nä, han är kvar :) Hon vill nog inte riiiiktigt släppa han än :P Det har börjat gå så bra för dom nu oxå så, hänt mkt med han i utb å så - skoj! :)

2011-08-16 @ 12:53:37
URL: http://jen81.blogg.se/



Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Det ska bli väldigt roligt att få följa dig sedan när du flytta henne och se er utvecklas tillsammans :)

Ha lite tålamod, tiden är snart inne!



Sv: Usch då, migrän är inte roligt. Du har det rätt ofta va?



Jag lyckades komma undan med bara några regnstänk när jag red.

Idag tränade vi lite mer på tölten och försökte få lite mer form.

2011-08-16 @ 13:59:50
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Lizette Padellaro

Ja, så ska det låta!! Heja du! Man ska sikta högt, även om man inte tar sig hela vägen! När börjar skolan då?

2011-08-16 @ 14:32:36
URL: http://www.cgswhataman.dinstudio.se



Sanna

Härligt!

2011-08-16 @ 15:19:29
URL: http://sannasant.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?