Läget nu..

Jag tror jag kan fortsätta uppdatera om Kaera utan några problem nu faktiskt. För jag är ganska säker på att detta handlar om en skaplig sträckning precis som jag trott från början. Idag tog jag ut henne fem minuter för att röra på henne, samtidigt som jag bad Martin att filma (som jag kommer visa framöver). Hon var faktiskt bättre i hältan, klart hon haltade skapligt och ibland släpade hon liksom till i tån emellanåt, men hon satte ju ner foten som vanligt annars och knatade piggt på framåt och ju mer jag gick desto bättre blev hältan. Hon hade en del energi och ville gärna springa, min lilla fis <3 du får ta det lugnt och se till att bli bra igen.
 
Nu på kvällen tog jag ut henne igen och hältan var ÄNNU bättre. Nu gick hon normalt med benet och hoven med "lagom hälta", haltade till extra någon gång, förmodligen för att det högg till någonstans, men annars gick hon villigt fram. Busig och tokig, krökte på nacken hon ville helst jogga bredvid mig, min lilla fis, det är ju underbart att se henne så glad och pigg i alla fall. Det känns så sköööööönt!!!
 
Hon ska fortsätta få stå inne någon dag till, hon har så mycket energi i kroppen så jag är rädd att hon kommer flänga och slänga sig i hagen. Det får bli några såna här korta promenader istället. Jag är väldigt säker på att hon halkat eller trampat till snett i hagen. Tänk att de kan bli SÅ halt av en sträckning,för hon stod ju nästan på tre ben där ett tag och typ hoppade framåt med toppen av tån. Fast det klart jag fick jävligt ont när jag fick en smäll i nacken, det var ambulans, bår, nackrage och massa god morfin. Så en smäll på muskeln kan göra jävligt ont. Nu får vi hoppas att detta håller i sig och går mot rätt håll, det verkar ju gå åt rätt håll med min vän också men hon är fortfarande nedsövd och halva skallbenet är för tillfället bortopererat, det kommer bli långa sjukhusveckor för henne <3
 
 





Kommentarer
Anonym

Uuh skalbenet bortopererat de lät otäckt men hivudsaken de är bättre. Har hon varit med i en bil olycka? Vet du vad jag tänkte på.. efter varje skafa eller sjuldom hästarna haft tänk vilken erfarenhet du får om man ska se det positivt ;)

Svar: Ja det är otäckt. Nej hon har gått med fruktansvärda smärtor i nacke och huvud, vi har trott det bara varit vanlig värk, men så började hon en dag krampa och sedan sluta andas. Hon har infektion i hjärnan och läkarna vet inte varför
mittangsull.blogg.se

2013-11-25 @ 06:42:38



Erika Pettersson

Hoppas att det är en sträckning, men låter ju som hon blir bättre ju mer hon rör sig alltså ?
Kanske mjuknas de upp och hon får igång blodcirkulationen och då blir det bättre. :)

Håller tummar & tår^^

2013-11-25 @ 10:05:25
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



malin

Hoppas lilla fina K kryar på sig snabbt och jag håller ALLA tummar jag har för din kompis!

Svar: Ja det verkar gå vägen ändå för båda två :´)
mittangsull.blogg.se

2013-11-25 @ 17:51:11
URL: http://malinsjolander.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?