Mot ridklubben!

Idag tog jag islandstjejerna till klubben med Erica och hennes hästar. Det är ju jätte roligt att man bara kan dra iväg sådär till ridhuset och träna. Förr hade inte jag dom möjligheterna då vi inte hade en egen hästtransport, det gör väldigt mycket. Det är inte roligt att låna av andra hela tiden, och nu kan jag ju dra iväg när jag vill liksom.
 
Kaera var först ut. Vi tränade lite från marken vilket gick kanonbra. Det tar sig. Sedan hoppade jag upp en sväng och red runt lite. Hon var jätte duktig men trögastistan.nu. Hon var suuuper trött idag, hon orkade inte ens springa när vi släppte och jagade på. Så idag hade Kaera en seg dag. Det kan ju vara allt möjligt, pälssättningen, varmt, växer, allmänt trött.
 
Fifan var tvärtom. Rääääserhästen. Hon ville bara springa och det fick hon, jag satt där och åkte med, medans Fifan rusade runt som en tok, bästastehästen. Jag hade inte så stora krav på henne mer än att vi provade alla gångarter lite fram och tillbaka. Hon tyckte verkligen det var super roligt att få komma iväg. Hon känns faktiskt rätt fin emellanåt, fast ska jag vara ärlig så känner jag mig lite förvirrad, jag vet nog inte riktigt vad jag gör där uppe på ryggen längre. Så september kursen som är om några veckor kommer bli jättebra för oss.
 
Erica tog några kort, det är ordning på henne i alla fall!
 
 
 
 





Kommentarer
Ida klausner

Åå vad kul de låter! Mitt gamla släp har precis blivit genomgånget och besiktigat, så hoppas komma iväg snart jag med! :)

Svar: Vad kul!! Då måste du uppdatera dig, och med bilder :D!
mittangsull.blogg.se

2015-09-05 @ 15:01:43
URL: http://idaklausner.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?