Kurs dag 1

Första passet gick jättebra. Det blev fokus på longering där hon travade på huuur fint och avslappnat som helst. Det börjar hända saker nu, fasen vad roligt! Sedan tränade vi på att få in galopp vilket gjorde Kaera rätt fundersam. Vi använde oss av ett hörn i ridhuset som hjälp och så fort hon kom mot hörnet så drev jag på. Det funkade fint, men ibland kände hon sig lite trängd och förvirrad så hon inte ens ville gå på volten. Då fick vi backa och låta henne i lugn och ro finna tryggheten i trav på volten igen, när hon då blev lugn provade vi på galoppen på samma sätt som tidigare. Och så där fick vi hålla på och avslutade när det gick som bäst. Körde även en stund uppe på ryggen och tränade på att förflytta henne in i volten och ut i volten. Och det gick också väldigt bra så länge jag var tydlig.  
 
Andra passet gjorde vi samma sak igen. Började med longeringen och gav fokus på galopp. Sedan skulle jag göra samma sak uppe på ryggen. Det gick, men hon blev bra fundersam vad fasen vi höll på med. Så hon stannade ibland, backa och bockade, huuuh där kom hjärtat i halsgropen när hon slängde sig i luften. Jag som har så obalans och tappat så mycket ridning. Här fick jag vara lite hård mot henne men samtidigt blev jag osäker, för hon har ju använt sig av stegringar när hon blir sur eller inte förstår, och något sådant ville jag inte trigga fram. Samtidigt måste man ju bryta sig igenom det där, men Lina hjälpte mig och drev på Kaera. Jag fick mer eller mindre åka runt, jag låter bilderna tala för sig själv! :)
 
Nu bombar jag med bilder, eftersom jag aldrig har några ridbilder att visa, så nu visar jag ALLA som inte är super suddiga. Varse!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Erica

Hi Hi dom dör ridbyxorna känner jag igen ;P det ser ju jättetråkigt ut när ni rider

Svar: Hehe ja ^^ Aaaah astråkigt ;) Vi har inte aaaallls haft en toppendag <3
mittangsull.blogg.se

2015-09-19 @ 22:40:36



Erica

Hi Hi dom dör ridbyxorna känner jag igen ;P det ser ju jättetråkigt ut när ni rider

2015-09-19 @ 22:40:37



Erica

Ha ha ha va fan!!! Så skulle de ju inte stå, det skulle ju stå jättebra :P

2015-09-21 @ 08:24:50



Erica

Ha ha ha va fan!!! Så skulle de ju inte stå, det skulle ju stå jättebra :P

2015-09-21 @ 08:24:52




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?