Ett steg fram för Kaera!

 Idag var min häst sååå duktig <3 Hon bjöd på galopp och rätt mycket faktiskt. Jennifer följde med på Fifan och vi drog en sväng till skogen för att klättra lite. Och emellanåt så tog hon något galopp steg då och då, hon liksom hoppade fram. Dock var det inte förrän på hemvägen som hon faktiskt höll galoppen och tog på med energi. Jag var helt salig! Duktiga finaste Kaera. Jag har märkt att så fort jag för fram handen så hoppar hon fram i galopp, och detta är något som jag har gjort omedvetet, att ta fram handen och det har hon ju såklart börjat koppla ihop nu. Så det ska jag faktiskt börja tänka på, att alltid föra fram mina händer, då kommer det så småningom bli mycket lättare att fatta galopp. Ett par gånger stod hon nästan på stället och galoppera, fasen hon är frän den här tjejen. Ja idag var det verkligen framsteg och hon verkar tycka det är roligt när hon väl törs komma fram i galopp, men så fort Jennifer och Fifa sprang om saktade hon ner till snigeltrav. Hon gillar inte alls när sällskapet drar iväg, och de får heller inte hamna efter, utan de ska ligga bredvid och helst snett bakom. Fast skönt ändå att inte ha en häst som är så flockbenägen. 
 
Aaaah och snart är det långvila! Buuhuuu, hur ska jag klara mig under den tiden? När börjar vilan då? Ja efter jul då unghästkursen är avslutad, så det är ju några månader kvar, men snart är även dom förbi. Trots att det kommer att klia i fingrarna så är en långvila jätteviktigt enligt mig. Hon måste få ta ett break, smälta allt och bara få vara häst. Det ska ju vara roligt att vara ridhäst och som i allt annat så är en vila alltid nyttigt. Och det blir nog minst två månader i alla fall. Så visst det kommer vara lite tufft med tanke på att jag är så sjukt motiverad nu, har världens bästa kurstillfällen och så är jag dessutom mammaledig. Aja nog om det, nu är nu och då är då. Till helgen är det återigen en heldagskurs för Lina med två lektioner, teori, och massa surr med gänget. Fasen vad härligt längtar redan <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Erica

Vilken härlig känsla! Känner igen de där lyckoruset :) vi ses på stalljouren på lördag ;)

Svar: Jaa det är underbart :) Ska du vara med på kursen också :)? Är det du o ja o Nettan på jouren?
mittangsull.blogg.se

2015-10-11 @ 20:57:48



Christina

Va roligt!

2015-10-12 @ 08:51:19
URL: http://grannasislandshastar.blogspot.se/



Erika Pettersson

Gud va roligt att de går så bra för er. :D

2015-10-14 @ 18:06:44
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Erika Pettersson

Gud va roligt att de går så bra för er. :D

2015-10-14 @ 18:06:45
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?