Lydnadsträning i ridhuset

Vill börja med att jag VET INTE hur jag fick för mig att det var första advent igår, jag tror det berodde på julskyltningen som är varje advent men den här gången hade de bytt till dagen före. Så ursäkta :)
 
Idag for jag och Kaera till ridhuset. Det är så halt, hårt och trist ute så jag kände för att rida inomhus faktiskt. Vi tränade på det som vi gjorde på Lina lektionen och det gick ännu bättre den här gången. Jag kan bli liiite osäker när jag ska förbereda för en början av tölt, men jag troooor jag gör rätt och har fattat vinken, annars har vi ju unghästkursen på torsdag så då får Lina checka av lite hur det ser ut för oss.
 
Kaera var på toppenhumör (även om hon måste piska med svansen emellanåt som en protest, suck, stooon!) men hon har blivit så sjukt duktig, otroligt lyhörd och med. Hon känns riktigt fin och känns hon såhär när jag ska ställa av henne så kommer jag vara hur nöjd som helst.
 
Vi tränade även på lydnad från marken vilket också gick bra. Plats, med andra ord. Jag lämnar henne på ett ställe och där ska hon stå vart jag än tar vägen. Jag bad om lite störningar och fick Jennifer och hennes hund att trulsa runt Kaera. Kaera nyfiken i en strut och hundkär som hon är följde hon dom med blicken. Ibland hände det att hon tog fram något steg men det korrigerade jag direkt sedan stod hon så duktig stilla, även om det kliade i hovarna att få hälsa på den där något stora lurviga bjässen. Jag lämnade henne även längst bort i ridhuset medans jag gick till andra sidan, och där stod hon så snällt och väntade tills jag kom tillbaka. Mitt mål är att hon ska kunna stå blick stilla på samma sätt medans någon ryttare galopperar runt henne, det vore en rolig utmaning det!
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Erica

Hon/ni e ju så duktig så tror redan hon står kvar och någon rider runt henne ;) Det såg jättefint ut när ni red så avslappnat och mjukt

Svar: Man skulle ju kunna prova iaf, ställer du upp ;)? Ja hon börjar bli riktigt fin och söker sig självmant lång och låg, fina pålla <3 Ni såg ju också fina ut, har hänt mycket med er på senaste tiden!
mittangsull.blogg.se

2015-11-29 @ 20:08:37



Erica

Ja nån galopp på volt tror jah inte vi kan lyckas med men kanske trava runt. Ha ha börjar ;) de har ju ni alltid varit :)

Svar: Gick det bra att rida idag :)?
mittangsull.blogg.se

2015-11-30 @ 08:59:35



Erica

Ja faktiskt efter en stund så släppte bromsen ha ha

Svar: Härligt :D
mittangsull.blogg.se

2015-11-30 @ 17:12:11




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?