Gissa fölet

Det närmar sig, ca fyra veckor kvar mer eller mindre tills en liten Fifa bebis tittar ut. Gud så spännande! Undra vem det är som ligger inne i magen. Huga, Fifas lilla bebis <3
 
Jag hoppas på ett sto, det är lättsammast. Dock tror jag det är en hingst, skäck och i någon silverfärg, färgväxlare kanske? Haha tänk en Fifa i miniformat, gosch, hon är ju speciell min Fifis, en riktigt rolig häst med stor personlig, aldrig träffat en häst som hon, så det vore ju roligt om fölet kunde få ärva just den biten :) Så ska man börja kika lite efter några namn också! Blir det ett sto, svartskäck, då vet jag precis vad denne ska heta.
 
Vad tror ni? Blir det en hingst eller ett sto? Vad tror ni det blir för färg? Det här är ju så roligt och så spännande! Så kommer det ju kalvar i samma veva. Vilken bebis sommar! Fifa är silversvartskäck och Baldur brun konstantskimmel.
 
 
 
 





Kommentarer
Bettinas islandshäst

Näej, vet inte ens hur jag skulle börja att gissa. Och jag tänker inte kasta mig in i world fengur - då blir jag fast där. I dag SKA jag städa. :-)

Svar: Jo gissa, städa kan du göra sen ;)
mittangsull.blogg.se

2015-05-30 @ 13:13:49
URL: http://bettinasislandshast.blogspot.se



Titti

Brun konstantskimmelskäck Linda,så jag tänker att det är god chans för en konstantskimmelskäck :)

Svar: Ja!! Hoh snart får vi svaret. Drömde inatt att det blev en fux, blev ganska paff ^^ Det är liksom det sista jag tror det blir.
mittangsull.blogg.se

2015-05-30 @ 20:04:23



Agnetha

Jag gissar på svart-silver-konstantskimmel-skäck - med fina tecken i ansiktet och sockar på alla fyra. Lika bra att hugga i med allt, så läckert det skulle bli!! Jag tror det är en hingst och om jag har rätt så tycker jag att jag kan få döpa honom till Skródur som betyder skrudad. Skönt att säga, låter vackert och passar bra! ;)

Svar: Haha vad rolig du är ;) Hur uttalar man det :)?
mittangsull.blogg.se

2015-05-31 @ 08:55:52



VIVUS - Hon med fölet

Jag blir så avis! Absolut bästa sommaren jag varit med om var när min Arthur föddes...

Jag hade en gång en islandshäst som hette Draumur, drömmaren. (vi sa "Dröjmer" lite svenskt sådär) :)

Svar: Åh det måste vara underbart att ha varit med ända från start liksom :)! Födde du upp honom själv?
mittangsull.blogg.se

2015-05-31 @ 20:36:47
URL: http://vivus.blogg.se



Titti

4 vita ben blir det garanterat om det blir en skäck ;) Det har alla Baldurs skäckavkommor :)

Svar: Ja det tror jag med :)! Åh kan fölis komma typ..NU?!
mittangsull.blogg.se

2015-06-01 @ 07:59:07



Agnetha

som jag hört det "bara" med lite längre o och lige y typ Skrooudur. :)


Svar: Okey ;) Ja det finns ju många namn att välja på. Jag är nöjd med Fifas namn, tycker jag är jättefint. Kaera är inte lika fint, och absolut inte Bitter haha. Så nu ska jag verkligen välja ett namn som klingar bra i mina öron :)
mittangsull.blogg.se

2015-06-01 @ 20:24:44



VIVUS - Hon med fölet

japp, jag var med från spermat, till fösta fölsparken till första andetaget och nu 4 år senare, haha! Det ÄR fantastiskt!

2015-06-03 @ 15:22:06
URL: http://vivus.blogg.se



stallskogalund.blogg.se

Jag gissar på ett stoföl som är svart färgväxlarskäck med liten stjärn och stor snopp/nosbläs.

Svar: Aaah det lät inte dumt ;)!!
mittangsull.blogg.se

2015-06-15 @ 21:44:16
URL: http://stallskogalund.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?