Den självständiga stunden

Jag tycker det är viktigt att Linnéa får vara lite självständig och inte bara klänga på mamma vilket vi inte har några problem med alls. Hon har alltid kunnat legat för sig själv och donat på sedan hon kom till världen. Det klart att det inte passar henne alltid, men många gånger så ligger hon i babysittern/babygymmet för sig själv och donar på. Hon kan ligga där över en timme sprattlande och jollrande och jag försöker verkligen att få in detta som en rutin varje dag.
 
På mornarna har hon en typisk sådan stund. När hon är matad, nybytt och påklädd så brukar hon få ligga i babysittern medan jag gör i ordning mig själv, äter frukost och plockar lite i huset. Sedan kan hon ha små stunder för sig själv då och då under resten av dagen också men det brukar inte hinnas med då det ska lunchsovas, promenad o.s.v. Sedan under kvällen innan läggdags har hon också en sån där lång egenstund. I skrivande stund har hon legat i babysittern i en timme, och än är hon nöjd och sprattlar på. Ibland kan mamma bli lite mys sugen och bryta den där egenstunden, då är det mamms som är klängig ;)
 
Hur är det för era bebisar, har de sina självständiga stunder och hur tänker ni kring detta?
 
 





Kommentarer
Tove

Jag gör samma sak med Viggo! Är olika från dag till dag hur länge och när, beror helt på honom förstås, men det är nog skönt för oss båda att inte vara intill varann exakt hela tiden :)

Svar: Nej jag tror det är nyttigt faktiskt :) Att det blir en vana redan från början!
mittangsull.blogg.se

2015-05-20 @ 19:41:05
URL: http://larssontove.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?