Trav premiär

En hel dag med brudarna med middag, film och hästar. Kan ju inte bli bättre eller hur! Fast roligaste var ju när vi var ute och red, fy sjutton vilken motivation jag fått efter dagens ridtur. Jag, Jennifer och Erica tog våra bebisar ner till underbara strandvägen. Kaera var lika duktig som sist, lyssnade fint på start och stopp (ännu bättre idag) och det fanns inte en gnutta spänning eller något tittande. Hon var hur cool som helst idag och jag bara njöt. Red förbi en grävare som dånade om sig, och jag trodde ju att hon skulle bli liiite tittig i alla fall nu när hon inte hade mig på backen, men nej hon var bara nyfiken och hade nog helst velat gå dit och inspekterat det lite närmre. Jag känner mig så trygg på Kaera, jag trodde faktiskt inte det, att jag skulle vara SÅHÄR lugn och säker. För mina tankar har ju snurrat att det kanske kommer vara en nervig och en något explosiv häst att rida (kanske kommer sedan men det känns inte som, så) men hon är bara SÅ cool. Och har börjat lyssna ännu bättre på vikterna och börjar pussla ihop alla delar.
 
Hon är lättlärd min lilla tjej och så positiv. Och vet ni vad, idag travade vi för första gången! Det kändes bara så¨rätt, både hon och jag kändes redo för det. Fast det var inte bara att smacka igång henne och trava iväg, en snabbare skritt fick jag men hon var nog brydd vad det var frågan om. Så jag bad om draghjälp från Jennifer och hennes något mer kunnigare unghäst, så ställde jag mig lite lättare mer framåtlutad och fram med handen samtidigt som jag smackade på. Jo då, vips så kom hon i trav och hon såg bra brydd ut att vi sprang haha.Vi tog bara några steg men sedan var vi upp i trav igen och provade på lite längre. Snart gick alla hästarna i ett högre tempo utan några problem. Det var så himla roligt och jisses vilken traaaav! Alltså vad skumpig! Och maffig. Nu jämför ju jag med min Fifa men Kaera har en väldigt fin trav och med lite träning kan det nog bli riktigt bra. Hon var sjukt rolig och härlig att trava på. Ä.N.T.L.I.G.E.N en häst som KAN trava. Det ska bli ruskigt spännande att testa på de andra gångarterna också. Det dröjde inte länge förrän Kaera ville upp i trav självmant, haha då hade hon minsann fått smak på det lillan min. Och hon får ju mängder av beröm. Det låter nog lite roligt om oss när vi kommer ridandes vi tre, men enligt mig är beröm A och O, och rösten den gör mycket. 
 
Ja fyfan vad roligt det är att få börja rida igen, och på Kaera, min drömhäst! Och vilket underbart sällskap man har. Tack tjejer för att ni finns, vi har alltid så roligt tillsammans, både med och utan hästar <3 
 
Nu har inte jag mer än mobilbilder att visa, men vi har sagt att vi ska ta hästarna en dag på plan och leka runt lite där bara för att få det på bild och film
 
 
 
 
 





Kommentarer
Bettinas islandshäst

Kul! :-)

Svar: Ja verkligen :D!
mittangsull.blogg.se

2015-07-15 @ 08:25:01
URL: http://bettinasislandshast.blogspot.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?