På G igen

Ja men då kör vi igång igen då! Nu har skrutt skor på alla fyra och jag fick lite tid över. Så jag och Erica tog bäbisarna på en kort lugn tur. Det gick jättebra. Dom är lite tittiga men annars helt coola. Riktigt roligt att få börja rida in Kaera nu på riktigt. Längtar tills man får öka farten, åååh tölten <3 Jag saknar verkligen att tölta. Fast här ska vi gå lugnt framåt, jag tänker inte öka farten innan hon kan start och stopp ordentligt samt känner sig bra trygg med ryttare på ryggen, och att JAG känner mig bra trygg och redo också. Imorgon blir det en tur igen och jag längtar redan! Funderar på om man ska ta samma runda ett par tillfällen? Tänkte om detta kan få henne att bli lite varm i kläderna och känna sig tryggare? Kaera är ju egentligen den grönaste häst jag någonsin haft, Fifa var ju ändå riden så pass att hon kunde start, stopp och sväng. Sedan har ju hon varit så cool i allt, en super trygg och lugn häst definierar Fifa bäst. På tal om Fifa - Inget föl, hon verkar knipa rejält, suck orka vänta mer!
 
 





Kommentarer
Agnetha

Risken med samma väg är att de tappar farten och inspirationen- så har jag fått lära mig, en avvägning. :) Fölet kommer inte nu på Måndag men Måndag efter. Tro mig jag kan sånt därnt. ;))))

Svar: Ok då kanske man ska variera då :) Neeej det ska komma NU på måndag :O!!
mittangsull.blogg.se

2015-07-10 @ 23:11:29




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?