Ett år senare..

För ett år sedan idag satt jag på toaletten på Ikea, och hade mina misstankar då min mens inte syntes till. Några timmar senare gick jag nervöst runt runt inne på toaletten med min vän i väntan på att graviditetstestet skulle ge mig resultatet. När det väl stod att jag var gravid i 2-3 veckan kom en glädjefylld chock både hos mig och min vän, hennes tårar rann och min kropp skakade. Ett år senare sitter jag nu här med min dotter, hon som gav mig det fina resultatet på stickan. Det har varit en magisk resa blandat både med oro, glädje, rädsla och förväntan. Mitt liv har blivit vackrare sedan dess och jag kan lova er alla, den dagen ni får erat barn den dagen börjar erat liv <3
 
 
 
Igår innan läggdags <3





Kommentarer
Anonym

När folk skriver sådär blir jag både ledsen å förbannad för ta inte för givet att alla kan få barn.

Jag är 27 År gammal och har sedan jag var 25 år gammal hamnat i klimakteriet, hur sjukt det en låter, så för mig är den drömmer över. Så att säga att livet inte börjar förens man får barn, de är som en käftsmäll För mig. Som om jag kan gå å hoppa i sjön på en gång, för jag kommer aldrig Få de liv jag alltid velat ha. :(

Svar: Jag förstår att det känns hemskt för dig att läsa något sånt som inte kan få biologiska barn, jag beklagar verkligen, måste vara en mardröm, men även om du inte kan få biologiska barn så kan du ändå bli mamma på andra sätt. Jag vet att det kanske inte tröstar i nuläget, men man kommer känna exakt samma kärlek till exempel ett adopterat barn. Det är inte blodsbandet egentligen som avgör om man är mamma eller inte, det är HUR man är. Jag har min biologiska pappa 90 mil ifrån mig, och för mig är inte han min pappa, utan det är min mammas "nya" karl som är min pappa, som jag är uppvuxen med. Jag ber om ursäkt om du tog illa upp av mitt inlägg det var inte min mening, och hur som haver, du kan bli mamma ändå. Och vem vet mirakel finns du kanske till och med kan bli med barn i framtiden, men se dig inte blind på det utan överväg andra alternativ, du kommer älska det där barnet oavsett <3 <3 Lycka till och jag beklagar ännu en gång.
mittangsull.blogg.se

2015-07-26 @ 18:52:02




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?