Rutinkoll igen

Idag var vi på rutinkontroll hos barnmorskan igen, blir täta besök nu! Tog blodtrycket och kollade vikten, totalt har jag gått upp 6 kg, haha det är ju ingenting egentligen men bebis har växt som h*n ska och verkar bli normalstor enligt bm. Kurvan ligger perfekt och bebisens hjärta lät jättefint. Vid varje koll trycker även barnmorskan på blygdbenet, för att kolla med foglossningen, och hitills har jag inte känt av något, men idag ömmade det faktiskt, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det inte är långt kvar innan bebis kommer.
 
Tog dessutom ett blodprov för att kolla min köldkörtel, jag har haft något lågt blodtryck ibland med väldigt hög puls, så vi får se vad provsvaren säger, om jag har struma eller om jag är helt frisk. Jag tror jag är frisk men alltid smart att kolla. Jag passar alltid på att ställa alla frågor och ta upp sånt jag har på hjärtat varje gång jag är hos barnmorskan. Jag utnyttjar tiden med andra ord. Martin har hitills varit med på varenda besök sedan jag blev gravid, älskling, han är underbar han <3
 
Ja nu känns graviditeten mer och mer. Det trycker, ilar och har sig, Bebis rörelser blir allt mer obekväma, om än väldigt gulliga, men som sagt skönt är det väl inte.
 
 





Kommentarer
Tove

Såå fin! :) Och det närmar sig onekligen för dig med ju! Skönt att allting ser bra ut med bebisen! :)

Svar: Ja man tycker att det är nära nu :) Våren är på väg och vi ska få en liten vårbebis <3 Tänk när man satt där i somras och var i vecka 6-7 typ, jisses och nu är man här liksom. Nu ska man bli tre i familjen, fyra med hund ;) Tänk att vi kommer ha bebisar i sommar <3
mittangsull.blogg.se

2015-02-10 @ 08:02:34
URL: http://larssontove.blogg.se



Agnetha

Härligt att allt ser bra ut! Men kollade de inte sköldkörtelvärdena när du blev dålig och fick antidepressiva? Depression och ångest är ett av de vanligaste symtomen för förändrade sköldkörtelvärden. Det kan iofs komma fort också men oftast har man gått med det ett tag.
Man behöver ju inte vara sjuk för att ha förändrande sköldkörtelprover. Jag har förändrade värden och tar en tablett
om dan för det. Har inte känt av nåt själv men det syns ju på
proverna...
och magen är sååå fin!!!!! <3

Svar: När jag hade besvär med huvud och nacke minns jag att de tog ett köldkörtelprov, detta var nått år sedan. Då var det inge fel, men man kan lättare få problem när man är gravid. Jag tror min biologiska pappa hade problem med köldkörteln och det är ju ärftligt. Jo vi pratade om det med, att man kan bli deprimerad och så. Vi får se vad provsvaren säger, men jag tror inte att det är nå fel. Fast på ett sätt önskar man nästan det för då får man ju lite mer svar på hur ja har mått och kanske kan må lite bättre. Haha tack :) Jag kan inte förstå att det är en bebis där inne!!!
mittangsull.blogg.se

2015-02-10 @ 09:07:47




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?