Wowbow

Aaah vilka sköna brudar jag har! Tog och red båda två idag faktiskt och det gick hur bra som helst, fasen vad roligt det är att få börja rida igen. Jag tror det var jätte nyttigt både för mig och hästarna att ta ledigt ett år.
 
Kaera var först ut. Martin hängde på som sällskap och eventuell draghjälp tillsammans med Linnéa och Elmo. Idag hade hon den bästa framåtbjudningen hitills. Här händer det grejer! Och jag fick smaka på olika slags travstunder. En ganska så snabb trav som var lite kort i steget, sedan en större och mer gungigare trav, och så bjöd hon på en helt magisk trav där hon gick i form. Jävla frän häst alltså. Och jag kräver ju inget mer än att hon ska gå framåt. Jag tror den här hästen kan bli riktigt fin med rätt träning. Går hon såhär bra nu så ska det bli riktigt spännande vad hon har att ge när hon är mer tränad. Lyssnar fint till vikter, start och stopp börjar sitta riktigt bra nu, svänga är lite svårare men det blir nog lättare när vi kan träna på en mer öppen yta än mitt i vägen. Ännu ett stort steg fram idag.
 
Fifan stod så sött vid grinden och väntade när jag kom tillbaka med Kaera. Tog på henne grimman och tänkte att vi kanske kunde tricksa eller longera lite. Hon såg ju helt klart ut att vilja göra något. Vips sa det så hade jag hoppat upp på hennes rygg och ridit iväg. Och vilken häst! Hon är ju helt underbar min silverfläck. Här fick man verkligen kvitto på att man har ridit mycket med sin kropp och vikter. Vi körde alla gångarter utan problem. Vi både rejsade och joggade den lilla rundan. Fasen vad roligt det var och speciellt när det gick så sjukt bra, för gångarterna var det ju heller inget fel på och dessutom är hon barfota. Och jag behövde bara tänka stopp så typ tvärnita hon, det var verkligen wowbow! Och tölta fick jag äntligen göra också, gud så härligt!! Underbara häst, vad du gör mig lycklig. På hemvägen drog vi järnet i galopp, bara en massa bus helt enkelt.
 
Vilka tjejer jag har!! Två helt magiska hästar som passar mig perfekt, kan inte bli bättre. Och så har jag ju världens underbaraste lilla tös här hemma också som får mig att falla varje gång jag ser henne. Livet det kan smaka bra gott ändå.
 
 





Kommentarer
Maria Larsson

Härligt! :)

2015-08-15 @ 22:02:58
URL: http://allamarsvin.blogg.se/



ɑ n n i k ɑ

Så fin bild :)

2015-08-15 @ 22:05:07
URL: http://blogofphoto.webblogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?