Bak och prat!

Puh, what a day! Jag är helt slut, speciellt i ryggen då jag har stått och suttit lite halvdåligt. Jag har nämligen bakat idag inför dopet på lördag och det gick väl sådääär. En kaka blev inte som jag hade tänkt mig och svärmor fick komma till undsättning (som har stor erfarenhet av bakning) Ja den blev som den blev, det var garneringen som inte blev så bra enligt mig men huvudsaken att smaken blev bra. Vi ska göra många tårtor (hundraminuters/marrängtårtor), närmare åtta stycken tror jag. Och imorgon ska jag och svärmor samt sambon göra cupcakes! Då ska jag minsann lyckas med den där garneringen. Det är väldigt mycket just nu inför dopet, tält som ska sättas upp, bord/bänkar som ska hämtas med släp och bäras ner, det skall dekoreras, dukas, baka, fixa för kaffe o.s.v. Vi blir ju några stycken. Martin har en ganska så stor släkt. Och det är ju roligt för Linnéa för jag har knappt någon släkt alls, inte ens en kusin eller ett helsyskon. Linnéa har både sovit ute i vagnen och suttit inne i sin stol, tittat nyfiket på när mamma har donat i köket. Och vad hon pratar nu! Vilken utveckling denna tjej har gjort på bara veckan, en helt ny liten person.
 
Igår blev vår lilla familj bortbjuden på middag hos svärföräldrarna. Där fanns även en del av Martins släktingar från Stockholm på besök som fick träffa Linnéa för första gången. Hon fick oss alla att skratta ett par gånger med sina läten och charader. Hon pratade så högt och så mycket att folket inte hörde vad man sa, haha hon skulle helt klart vara i centrum. Ibland fastnar hon för vissa personer, dom ska hon inspektera lite mera och gärna bjuda på sitt charmiga prat. Prat, prat och prat hon kanske blir lika social och nyfiken som pappa sin sötnosen vår. Det är så roligt nu när hon kan vara med på ett annat sätt. Nu kan hon sitta med oss vuxna vid bordet och försöka föra en diskussion. Hon har koll på det mesta och är väldigt medveten. Hon börjat bli en liten person.
 
 
 
 
 
 
 
Mobilbilder





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?