Svettas i floder

Något som jag har jätteproblem med är mina svettningar på nätterna, det är fruktansvärt! Det började samma natt som jag födde Linnéa och vad jag kan förstå om man läser runt lite så beror det på graviditeten och förlossningen. Att kroppen gör av med all vätska man samlat på sig under graviditeten, och att det kan vara en del hormoner som spökar också. Alltså jag dör, varje natt vaknar jag av att hela lakanet är dyngsurt, håret, ryggen, tuttarna, benen, det bara rinner om mig! Så fryser jag på det, usch. Jag får byta nattröja och bh varje natt, och ibland flera gånger om natten. Jag får vända på kudden som är blöt, vända på täcket och i värsta fall lägga handduk under mig, så pass mycket svettas jag och detta stör min sömn till max! Jag tycker det är väldigt väldigt jobbigt, jag gruvar mig för nätterna faktiskt, och extra jobbigt blir det då Linnéa vaknar och ska ha mat. Då måste jag torka av mig och ibland tvätta av mig vid handfatet, byta kläder och stöka på innan jag kan mata henne, sedan brukar mjölken rinna ur tuttarna på det när bh-n åkt av. Är det någon som känner igen sig? Någon som haft samma sak? När slutar denna skit??
 
 





Kommentarer
Annica

Jag hade samma. Kommer inte ihåg hur länge det höll på. Har inte haft nattsvettningar på minst två månader i alla fall, det vet jag.
Jag sov på en handduk som jag bytte under natten. Gör jag iofs fortfarande då jag läcker mjölk åt alla håll och kanter om jag råkar somna vid amningen och lillan släpper taget.

Svar: Okey! Ja jag svettas faktiskt inte lika mycket nu, så jag hoppas det börjar gå åt rätt håll, men tröja får jag byta varje natt. usch.. jasså du läcker en massa din stackare, men har du inga amningsinlägg?
mittangsull.blogg.se

2015-04-17 @ 11:08:51
URL: http://annicajaktlund.com



Anonym

Nej jag hade aldrig såna trassel. Mjöl som
sprutade så jag kunde träffa väggen med precision och det rann stödtfloder sv bröstmjölk...

Svar: Haha oj, ja så långt sprutar inte min mjölk, har hänt nån gång att jag sprutat på Linnéa, men det är det lilla det!
mittangsull.blogg.se

2015-04-17 @ 14:26:33



Annica

Jo, har amningsinlägg men läcker igenom dem ibland. Kör med uppsamlingskopp på det bröstet som inte ammas men ibland somnar jag ifrån vid nattamning och då vaknar jag när det svämmar över.

Svar: Aaah så åass, ja det där med uppsamlingskopp har jag funderat över för när man ammar med ena bröstet så läcker ju de andra..
mittangsull.blogg.se

2015-04-23 @ 00:40:58
URL: http://annicajaktlund.com




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?