Sömntutan

Linnéa min fina prinsessa. Hon är verkligen en glädjespridare, jag känner mig så enormt glad med henne, sedan är hon så förbannat söt också, gör världens goaste miner. Nu har hon börjat le allt mer, mest i sömnen, gounge. Hon sover väldigt mycket och har börjat få rutiner. Den längsta tuppluren är på eftermiddagen någon gång kring två-tre, ibland brukar jag kunna passa på att sova bredvid henne i vår säng. Sedan sover hon nästan hela natten, vaknar en gång då hon vill ha mat, och det är väl kring halv tre- tre oftast. Hon kan även vakna en sväng vid sju och sedan somnar vi om till nio. Så ser det ut just nu. Det är mååånga gånger hon sover då jag skulle vilja att hon höll sig lite vaken, som när det är dags att suga aktivt på tutten eller en sväng på kvällen så hon sover bättre på natten, haha stackarn hon är en riktig sjusovare, precis som mamma sin. Tydligen var jag en riktig sömntuta själv som bebis! Kanske är det en normal dygnsrytm för nyfödda, jag har ingen aning, men man har ju hört talas om de bebisar som vaknar varannan timme typ, hua. Så lilla Linnéa, sov du, sov på och väx <3
 
Hur sover era bebisar och ni som har lite "äldre" förändrades deras sömnrutiner med tiden?
 
 





Kommentarer
Agnetha

Min Linnéa var som din. ;) Somnade ifrån allt möjligt och sov långa pass fram tills hon var sex månader. Runt året började vi försiktigt styra så hon sov efter lunch "bara".
Ludd var mer vaken, svårare att trösta, otålig liksom. Sov korta pass ofta osv. Ställde själv in sig på att sova efter lunchen ganska tidigt osv. Totala motsatsen till varandra. :)

2015-04-17 @ 07:38:57




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?