Och så skulle hon vaccineras...

Kaera vaccinerades för någon vecka sedan och jag hade redan innan bestämt mig för att lasta henne i finkan och fara till smådjurskliniken i grannorten där man kan vaccinera dom på plats, men kvar i finkan. Detta var jag en aning orolig för, för det första så har hon inte varit så förtjust i sprutor och för det andra var hon ännu inte så van att åka hästtransport och som hon dessutom har varit lite nervig i. Så jag undrade jag hur det egentligen skulle gå att både stå i transporten som hon inte än är hundra procent trygg i och sedan den där hemska sprutan, två dessutom både mot hästinfluensa och botulism. Man får ju tankar som att hästen får panik, sparkar och stegrar, tar sönder finkan, tar sönder sig själv och situationen är bara kaotiskt, man har såna föreställningar ibland att man nästan blir knäpp. Dock det skulle bli alldeles för dyrt att ta hem distriktarna på hemmaplan, betydligt fler hundralappar, dom är förjävlig på att ta betalt alltså!
 
Så jag tog en chansning och lastade både Fifan och Kaera. Jag blev mäkta överraskad faktiskt då minstingen klev in på en gång, aaah sånt känns väl gott i hjärtat? Vilken glädje och vilket lugn som faller över en, härligt! Redan där hade jag en liten mer positivare inställning. Vi for iväg och väl framme hos veterinären var jag tvungen att flika in hur min häst hade reagerat sedan tidigare på vaccination/spruta. Fast.. det gick skitbra. Hon var så lugn och snäll och det gick så fort. Tjohoooo! 1-1 till oss båda!! Gud vad jag kände mig lättad, och vilken superduktig tjej hon var! Mattes fläckiga lilla fis, nu kan jag ju ta jäntorna samtidigt och vaccinera dom i finkan hädanefter, fyfasen vad skönt!
 
 





Kommentarer
Susanna Maria J

Å men så söt! <3

Svar: Visst är hon :)
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 17:48:44
URL: http://oslofru.com/



ɑ n n i k ɑ

Så fin!

2014-09-23 @ 21:46:26
URL: http://blogofphoto.webblogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?