Muuu!

Fjolårets kvigor gick till slakt, men i år har vi sex nya och de ska bli dikor. Det betyder att de ska avla fram kalvar som sedan skall gå till slakt. Fler kvigor ska vi skaffa men eftersom vi var lite sent ute i vår fick vi bara tag på sex stycken, så vi hoppas vi får in fler nu i höst. För ett par dagar sedan lånade vi hem stooor tjura! Jävlar vad stor han är, enormous! Han väger över ett ton och är en bamse alltså, och pungen... hjälp den kan inte vara skön att gå med, hänger ju nästan ner till backen, men gud så fin han är, välmusklad, fina ögon och jätte trevlig. Han ska bo här i två månader nu och mysa med våra små kvigor. Så till sommaren hoppas vi få både föl, kalvar och bebis <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Titti

Jäklar vilken tjur... Man får hoppas han är snäll!!

Svar: Ja han är rejäl, man står inte nära honom i hagen kan jag säga ^^ Fast han är väldigt lugn och snäll, men en tjur är ju en tjur så..
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 07:18:43
URL: http://livetpavischan.blogg.se



Jennifer

Hååå den svartvita lilla kossan kan få flytta till Ringdalen hon!!! ;) Vilken söötnos!

Svar: För att vara exakt är hon faktiskt gråvit ;) Dock en av de skyggaste och osocialaste :P
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 16:16:16



Frida

Precis vad jag misstänkt :)

Svar: Kalvis :)?
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 16:19:42
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Frida

Svar: Nej, bebisen. Jag läste ju det här inlägget före det där du berättade om det, men jag har funderat på om det kanske varit en av sakerna då hållit hemligt :)

Svar: Ja men precis :) Ja kan tänka mig att det fanns en del som misstänkte, gav sådär försiktiga puffar i nått inlägg. :)
mittangsull.blogg.se

2014-09-23 @ 18:38:23
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?