Vecka 17 (16+0)

Shiiit, vecka 17 liksom! Tre veckor till och halva graviditeten har gått, helt sjukt. Jag tycker jag har börjat få lite mer mage, det är skillnad från livmodern och upp till naveln i alla fall, det är som en liten rutchkana där. Magen låter massor men jag är liksom inte gasig eller så. Blir såklart lite mer uppsvälld på kvällen men vem blir inte det? Det blev jag ju när jag inte var gravid också så. Men nu har jag en liten bula när jag väl ligger på rygg också, så något har ju hänt :) På onsdag ska vi till barnmorska och lyssna på hjärtljud samt boka UL. Wiiih!!
 
 
 
Alltså det står ju olika om längden på olika sidor och så är det väl, men man skriver dessutom längden på olika sätt, CRL är från huvud till stjärt där den ligger i magen som en liten räka, full längd mäts när hela barnet sträcks ut rakt.
 
Vecka 17
 
 





Kommentarer
Jennifer

Nu får du börja använda gravidsmycket med andra ord. Nu när bäbis kan börja höra ljud! =D <3

2014-10-18 @ 21:53:13




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?