Rida som gravid

Jag blir mer och mer fjompig, jag är så rädd om den lille jag har i magen så det är inte sant. Tänk att man redan nu kan bli så mammig? Jisses. Jag tänker mig för mycket mer nu än vad jag tidigare gjort. Jag vill ju inte ens köra Fifa längre för jag är så rädd att något skall hända och absolut inte rida. Hon är ju världens snällaste men neeh.. allt kan hända. Hon behöver ju inte fula sig eller bli rädd, hon kan ju lika gärna gå omkull, halka, göra glädjesprång eller något liknande, det har ju hänt ett par gånger. Nej jag skulle aldrig utsätta min bebis för såna risker. Att rida som gravid tycker jag personligen bara är dumt och riskfyllt. Alla gör som dom vill och jag vill inte dömma någon, men sedan jag blev gravid och var med om den där olyckan så har jag fått helt andra tankar och känslor.
 
Det är faktiskt ditt barn du har där inne, din framtid och det är bara du som kan skydda han eller hon. Är det SÅ mycket viktigare att rida sin häst än att skydda sitt barn? För det är ju ett faktum, man tar ju risker, så är det ju bara, och gör man det valet så gör man ju det, men jag gör inte det, för den här lille jag har i magen är SÅ SÅ SÅ mycket viktigare än att jag ska rida på min häst som jag annars kan göra i framtiden resten av mitt liv. Det är inte mycket att offra bort tycker jag. 9 månder, vad är det? Det mesta man gör i vardagen medför ju en viss risk, ja menar att köra bil kan ju gå fel det med MEN det är ju ofta något som är ett måste för att ta sig till olika stationer, ridning är inte ett måste, det är ett nöje. Kan man undvika saker som kan medföra risker så tycker jag personligen att man ska göra det. Det är mina tankar i alla fall. Känsligt ämne men jag har bara svårt att förstå hur man vågar riskera sitt barn, för mig är det, det värdefullaste man har/kommer få och bebisen kommer först.
 
 
 
Sedan detta med att röka och snusa i graviditeten, men vad är det för dumheter? Förlåt men de som gör det bör inte ens skaffa barn, snacka om att man utsätter sin bebis för en massa skit och kan riskera barnents framtida livskvalité/hälsa. Om man är så beroende då bör man enligt mig jobba bort det INNAN man skaffar barn. Jag brukar se programmet unga mödrar (danmark) och nästan alla gravida röker, och helst inomhus tillsammans med andra. Jag blir så förvånad och förbannad, det borde vara förbjudet. Jag är ju till och med försiktig med att ta en alvedon fast det ska vara okej under en graviditet, ja menar vi har ju en skyldighet, ett ansvar. För mig är det sinnessjukt att röka, snusa och dricka alkohol under graviditeten, enligt min barnmorska var det till och med ganska vanligt att man faktiskt dricker alkohol trots att man är gravid. Whaaat?? Jag och Martin blev ganska chockade, vad är det för fel på folk?? Hemskt ;¨(
 
 
Nej var rädd om den lille du har där inne, det kan gå väldigt fort att mista barnet eller att förstöra dess liv för allt framtid..





Kommentarer
Ida Klausner

Håller med dig helt och fullt!

Svar: :)!
mittangsull.blogg.se

2014-10-01 @ 18:34:50
URL: http://idaklausner.blogg.se



A

.

Svar: En tom kommentar :P?
mittangsull.blogg.se

2014-10-01 @ 21:59:11



Titti

Har en kompis som red fram till dagen hon födde barn,men det där
måste man ju avgöra själv. Men visst finns risker bakom varje knut.

2014-10-03 @ 08:21:17
URL: http://livetpavischan.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?