Vecka 23 (22+0)

22 fullgångna veckor, så välkomnar vi vecka 23! Magen har inte blivit så mycket större faktiskt, jag kanske får vänta mig några veckor till innan det blir ytterligare ett tjockissteg fram. Däremot har jag börjat få lite ont faktiskt. Igår kväll fick jag rejäla smärtor från puppsen och upp som en tråd vid naveln. Det var huggande och stickande smärtor och jag kunde knappt röra mig för då gjorde det bara ännu ondare. Och när man får så ont ja då börjar man ju genast bli orolig och fundera över det ena och det andra. Bebben låg dock och sparkade emellanåt så jag hade ändå koll på att det var bra med h*n. Det tog ett tag innan det försvann, och när jag sedan läste på lite lät det faktiskt som foglossning, kanske hade jag det dagen innan också som jag trodde var sammandragningar?
 
Jag märker nu när jag är ute och går att det går tungt, speciellt uppför. Vanligtvis brukar sambon ligga efter men nu låg han helt plötsligt före. Jag tycker även att magen spänner ut sig när jag går promenader, konstigt, men jag tar det som en signal att gå lugnt, i den takt som det är bekvämast. 
 
Bebben sparkar omkring varje dag och livligast är det mot kvällen, speciellt när jag ligger i soffan eller sängen. Det är riktigt mysigt att ligga och känna. Martin har fått chansen att känna bebben mer också, annars brukar det ALLTID bli lugnt så fort han sätter handen på magen, men jag tror vi börjat tajma in mer och mer nu. Dock är det inga sparkar som gör min sömnlös, det är nog rätt tidigt för det än, men om ett par veckor skulle jag tro att det blir karate hela dagarna där inne. 
 
Nu ska bebisen vara 28 cm lång och väga ungefär 500 g, det står olika på olika sidor men den lille har ju börjat blivit stor nu, och större blir h*n :) 
 
En bebis för tidigt född i vecka 24, en vecka äldre än vad vår är idag
 
 
 
 





Kommentarer
Sanna

Här är en spännande blogg där man får föröka lilla Celine och hennes familj. Celine är född i vecka 24 och hon kämpar på mot de ena problemet efter det andra.

Fascinerande, spännande, skränande och en blogg full av tro, hopp och kärlek:

http://svanemar.blogg.se

// Sanna

Svar: Tack för tipset Sanna :)!!
mittangsull.blogg.se

2014-11-26 @ 21:41:37
URL: http://mittlattarejag.blogg.se



Agnetha

Ja, foglossning. Var försiktig med tunga lyft och undvik långa promenader om du har ont eller känner dig stel/instabil.

Svar: Kan foglossningen bli värre om man råkar anstränga sig? Jag har märkt att vila är det ultimata när jag får ont :)
mittangsull.blogg.se

2014-11-26 @ 22:23:57




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?