Vecka 22 (21+0)

Idag går vi in i vecka 22 då :) Det känns skönt att ha kommit hit och förbi vecka 20, för nu börjar det hända saker. Bebbe har hållt igång där inne i två dagar nu, sprattlat och haft sig <3 Igår duttade jag med fingrarna på magen ett par gånger och bebbe puffade tillbaka, lite fränt. Jag har till och med känt liten när jag var på skolan och jobbade (oftast har jag ju bara känt av liten om jag legat alldeles stilla i soffan/sängen) men nu kände jag hur den lille fumla runt i magen en bra stund när jag satt i klassrummet. Jag känner av bebbe även nu, så jag hoppas att det blir mer och mer, klart det känns lite lustigt ibland men mest mysigt. Och pang sa det så växte magen. Jag hade ju inte alls någon mage för ett par veckor sedan och nu, poff.. det kom liksom inte sakta men säkert utan en dag hade jag en mage helt plötsligt. Kanske låter knäppt? Men ja den kom bara. Nu ska livmodern ha växt sig ca 2 cm ovanför naveln, den lille ska vara mellan 20-26 cm lång (beroende vilken sida man går in på och läser, och HUR man mäter) man mäter ju oftast från hjässa och stjärt så egentligen är bebisen längre om man skulle mäta den som vi mäter oss själva. Det ända som typ ska ske nu är att bebben ska bli större och få mer fett på kroppen. 
 
Jag tycker det är så svårt att ta bilder själv, det blir liksom så otydligt, och min mobil tar världens sämsta kvalité! Få be Martin ta nya bilder till helgen med systemkameran :) 
 
 
 
 
Såhär ser det ut uppifrån, tittar jag rakt ner ser jag inte ens mina fötter, då måste jag böja mig lite framåt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
cia

Herregud detta ha jag missat! Grattis Linda :D
Måste säga att jag diggar bilden du tog uppifrån, du ser visserligen inte dina fossingar men vilket perfekt matbord ^^

Svar: Haha tack :) Ja det känns sååå underbart :) Ja magen kommer ju bli perfekt som mat- och data bord ;)
mittangsull.blogg.se

2014-11-20 @ 12:45:22
URL: http://jonassoncia.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?