Världens finaste unghäst!

Jag, Kaera, Martin och Elmo tog en promenad i det fina vårvädret. Kaera är verkligen en toppenhäst. Så snäll att binda upp, står stilla och väntar med tålamod. Går så fint vid min sida, stannar när jag stannar och har allmänt koll på mig. Vi mötte även några bekanta på vägen som vi stannade och surrade med i en halvtimme. Barn, bilar, folk, cyklar - fullt hus men Kaera stod så jäkla snällt och väntade, jag var ganska förvånad över hur pass snäll och lugn hon var när vi stod och pratade, ja menar en halvtimme är ju en ganska lång tid att stå stilla för en unghäst och som dessutom inte kommer ut så ofta. Men hon tyckte det bara var mysigt, gosade med andra och pratade med både barnen och hunden som hon är så nyfiken på. Hon var helt enkelt cool lugn och samtidigt positiv och glad. Inget krafs med hovar eller myror i brallan med otålighet, utan hon stod blickstilla och ville bara vara med oss till lags. Hon är ju extra söt när hon ska prata, det gör hon nu och då, aldrig varit med om en häst som står och gör så, då hummar sådär klockande, som när hästar hälsar på varandra, så gör hon ibland när vi står och myser i hagen, eller när hon är nyfiken på Elmo eller någon annan, vilket charmtroll! Hon är verkligen mattes lilla prinsessa! Hon är verkligen en guldklimp, jag bara ler när jag ser henne, vilken tur att jag hittade den här hästen <3 Hon blir bara trevligare och trevligare, utvecklas i rätt riktning med andra ord!
 
 
Och världens finaste hund har jag också <3
 
 





Kommentarer
erica

Stor reslig fin och snäll! :-) och är en jättesöt tjej du är tur du har fått världens finaste djur hihi men dom har ju fått en fin matte också. De blir ömsesidigt

Svar: Hehe ja man brukar väl säga man blir som man umgås ^^ Hoppas mina hästar tar fram det bästa ur mig och jag ur dom :)
mittangsull.blogg.se

2014-03-30 @ 16:34:26
URL: http://solliljans.blogg.se



Frida

Duktig hon är :) Är ju som du säger inte många hästar som har det tålamodet.

Svar: Ne men precis, jag tycker hon är helt otrolig, mina hästar överraskar mig gång på gång känns det som:)
mittangsull.blogg.se

2014-03-30 @ 18:13:17
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



erica

Ja så kan det nog va! :-) det tror jag nog ni gör :-) det verkar ju som så iaf

2014-03-30 @ 23:16:08
URL: http://solliljans.blogg.se



Elin

Vad hon växt över vintern! Fin :)

Svar: Ja det kanske hon har :D! Jag ser ju inte sånt ja, mer än att hon rör sig finare och finare :)
mittangsull.blogg.se

2014-03-31 @ 06:46:57
URL: http://www.horsemarket.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?