Väggmålning

Jag funderar på att göra lite fint på en av stallväggarna. Den stora ute i stallgången. Jag kan inte måla själv, det skulle bli urfult, men jag skulle gärna vilja ha lite sommarfint. En önskan vore att ha färgglada blommor som kringlar kring klockan. Det skulle ju bli kanonfint! Lätt att måla över sen också när man tröttnar, men hur ska jag få till detta? Om man beställer någon form av mallar, schabloner. Fast jag undrar hur det är att måla på sockel, om det blir jämna fina kanter. Ja, det återstår att se, som sagt, det är lätt att måla över :) I mitten av väggen skulle det vara sååå fint med en töltande islandshäst och färgglada blommor kring den. Åh det skulle bli så fint! ELLER istället för islandshästen skulle jag kunna ha en fin text, något fint om tölt eller något. Aaah det skulle vara dunderkul att göra något sånt här.
 
Har kokat ihop lite exempel. Dessa mallar finns inte, utan jag har klistrat o grejat ihop själv. Jag gillar hästen med fjärilarna bäst, men det kan nog bli ett jäkla projekt ^^
 
Sen gillar jag denna typen av text, vore väl fint! Något som skulle passa året om, fast då ska det stå något om islandshästar såklart ^^
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?