Tacksamhet är en fin egenskap

Det visas för lite uppskattning och tacksamhet där ute i världen. Folk ska bara ha och ha, och helst gratis. Jag har svårt för snåla och giriga människor, väldigt svårt. 
 
Jag värdesätter människors omtanke och generositet väldigt mycket, det är en fin egenskap. Det finns speciellt två vänner faktiskt som är väldigt väldigt mån och generös mot andra människor, och det har dom ju fått höra ett par gånger, så ni vet vilka ni är, eller ja en av er läser bloggen, så du vet ;) Även fast det skramlar i spargrisen så finns aldrig en snålhet, och jag tycker det är så himla fint. De är nog bland de finaste egenskaper en människa kan ha, haha inte att de vill "ge saker" men att vara den typen av människa, det betyder på ren godhet, och hyfs. Såna personer ligger högt upp på min gilla lista. Man ska visa tacksamhet och kärlek till varandra. Jag skulle kunna leva på att glädja andra, det ger mig sån otrolig lycka. På julafton är jag inte så intresserad av mina paket, nästan så jag glömt bort dom, jag sitter med hökögon och knyter förväntansfullt nävarna när min familj öppnar sina paket från mig, haha det är en sån underbar känsla!! <3
 
Jag har varit så glad de senaste veckorna, min lilla Fifa är tillbaka och med råge dessutom. Jag kunde inte undgå att visa min veterinär min tacksamhet på något sätt. Även om jag betalat honom/kliniken flera tusen så spelar det ingen roll, jag värdesätter han som veterinär otroligt högt. Han har ett otroligt öga för hästar och är en väldigt ärlig och öppen person. Han skulle aldrig spekulera om något han inte vet något om. Kan han inte hjälpa kunden så råder han denne vidare till en mer kunnig inom det området. Folk åker genom land och rike för den här veterinären och det förstår jag, otroligt begåvad. Och det betyder så himla mycket för mig att jag kan fara till en så duktig och fin veterinär som gör allt i sin makt för att "lösa problemet" det finns så otroligt många dåliga veterinärer och jag har råkat på några av dom. Så jag ville visa min tacksamhet genom att skicka ett paket med diverse "gåvor" och ett personligt brev. Så visa din tacksamhet, det vinner man mycket på, att vara girig och snål det kommer man inte långt på. Höj och glädj andra människor!
 
Hoppas han blev glad och mer peppad till arbetet - det är han värd ^^
 
 





Kommentarer
erica

Haha ajosch, vilken käftsmäll man fick nu ;-)

Svar: Jasså, varför?
mittangsull.blogg.se

2014-03-28 @ 06:39:06
URL: http://solliljans.blogg.se



erica

Att man är en mindre fin vän :-)

Svar: Nej det var inte så ja mena. Jag ville bara lyfta dom som är extra givmilda och lyfta fram hur fint det är att prioritera sånt och visa min tacksamhet till dessa då jag tycker det är en väldigt fin egenskap. Det finns så många människor som ger mer än vad dom tar utan att få någon större uppmärksamhet. Det ville jag lyfta fram.
mittangsull.blogg.se

2014-03-28 @ 11:47:26
URL: http://solliljans.blogg.se



erica

Jag förstår men de skrev att dom finaste vännerna är dom två men det är lugnt livet är inte en dans på rosor och ibland får man några törnar alltså det inget linda att du tkr så de är ju normalt att man klaffar bättre med vissa. Du å jag är ju vänner ändå

2014-03-28 @ 12:20:07
URL: http://solliljans.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?