Projekt: Hästtransport 1

Ja, nu så, inlägget jag länge velat skriva. Hästtransporten är klar.  Jag har inga bilder än så länge att visa när de hade satt dit det nya taket, de bilderna ligger i min mobil som just nu är trasig. Men första bilden visar ändå en del av det nya pltåtaket. Det är enbart bytt på den bakre delen. Jag har haft jätte roligt i alla fall och det har varit massor att göra, men ju mer desto roligare.
 
Här tar vi högtrycks tvätten och spolar bort färgen som aldrig fastnade på plåttaket, det var ren skitfärg med andra ord. Som sagt här är det nya plåttaket på plats, den främre delen var inte lika skadad så den bytte dom aldrig ut, däremot var det sprickor på båda sidor som man nu har bultat ihop som jag sedan har spaklat över (vilket inte blev i ett proffsresultat hehe) samt målat det vitt. Det är vad som hänt på denna bild
 
 
Åkeriet har ett garage i Ånge där jag har hållt till. Kanonbra ställe med rymlig plats. Det är här min karl bor mer eller mindre om helgerna grrrr. Aja det har varit kanoners och jag har alltid haft sällskap av Martin som donat med annat/hjälpt mig eller de anstälda :) Det var även här jag och Martin bodde först, inte inne i självaste garaget men det finns som en inbygd "lägenhet"
 
 
 
Baby fick vara med en kväll, men inte i självaste garaget dock ^^
 
 
Passade på att tvätta lite hästgrejor :)
 
 
Här är nu taket om målat i en bättre industri grundfärg. Den satt som en smäck!
 
 
 
Sedan var det bara att måla på med den nya vita takfärgen! Tre gånger fick ja måla innan det täckte helt.
 
 
 
I väntan på att färgen ska torka mellan målningarna tog jag och Elmo en liten mysstund :)
 
 
Fortsättning följer...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?