Markus ridhandbok

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, ett hett tips, gå in på hemsidan Markus ridhandbok. Den är sååå bra, han har ett sunt och bra tänk när det kommer till ridning och hantering av hästar. Han skriver om allt, från uppsittning till piaff. Det finns tips, råd, övningar, stegvis 1,2,3. Jag tycker det är en väldigt intressant läsning, ridning är ridning, och även om han är mer riktad mot det akademiska hållet så har vi alla ändå en samma grund vilken ras eller gren vi än håller på med. Så ge det en chans, gå in och kika, du kanske kan få med dig många goda tips. På tal om tips så tänkte jag att jag skulle börja bjuda lite på mer små tips om både ridning och trickträning, så som jag gör och tänker kring allt :) Så redan imorgon kommer ett litet sådant inlägg.
 
Ett litet utdrag från hans hemsida.
 
 
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?