Dagens Fifa

Vååååår, tjoho, nu smälter den hemska snön bort, nu börjar det bli bart överallt igen, gud så underbart. Igår var det snö mul usch väder och jag har väldigt svårt att bara vara ute i sånt väder, hellre en regnig sommardag då. Jaja, nog om det, våren kommer tillbaka och jag och Fifan tog en kort tur, igår fick hon vila (pga mitt ointresse till vädret haha) men idag var det soligt och varmt så ut i naturen. Det blev mest kravlös skritt Skritt och galopp och hon kändes jättefin! Det ända jag kräver är att hon ska vara lös och fin, med trevlig gung och takt med ryggen upp och vara avslappnad och lyssna till mig.
 
Härligt att hennes muskelkramp börjat släppa. Tölten den rider vi inte så mycket, och hon har det fortfarande lite besvärligt med den gångarten (det beror på vad man tycker är besvärligt för tölta kan hon ju) men jag känner att det är den gångarten som hon just nu har det lite jobbigare med, och det är just i tölten och skritten som hennes muskelproblem har krypit fram, det är där hon har känt av det som mest eftersom hästarna rör höfterna mycket mer i skritt och tölt än vad de gör i trav och galopp, så det sitter nog lite smärtminne kvar, men det ska lösa sig, inga problem. Så fort våren har kommit fram ordentligt med bar torr mark och lillskruven har fått kommit igång mera så ska vi absolut börja fokusera på tölten, det är enligt mig den roligaste gångarten :)
 
Haha jag bara älskar hennes skägg, sötnos ^^
 
 
 
 
 





Kommentarer
jossan

Hahah jag avskydde herkans skägg så mycket att han blev av medvdet ;)

Svar: Haha jasså:) Ja jag klippte bort Fifas skägg en vår men fy hon sån ju ut som en pojk då! haha märkligt att man kan se mer maskulin utan skägg ;)
mittangsull.blogg.se

2014-03-21 @ 18:50:21
URL: http://isbitarna.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?